Echipa SUV-urilor MQB

vezi galeria foto

Grupul VW dispune de o gamă completă pe platforma MQB-SUV. Audi, Seat, Skoda și VW oferă trei categorii de dimensiuni.


VW nu joacă 4-4-2. Și nici 4-1-4-1. Cel mai important sistem de joc utilizat de cel mai mare producător auto din lume se numește MQB (Modularer Querbaukasten – Modular Transverse Matrix). În continuare, vom afla ce se află în spatele acestei platforme.

Cel mai mare avantaj al tacticii de la Wolfsburg: flexibilitate absolută, datorită aceleiași construcții. Toate modelele beneficiază de aceeași montură pentru motorul așezat transversal, iar greutatea totală a ansamblului este redusă considerabil, în timp ce costurile de producție scad.


Ceea ce a început cu Golf VII în 2012 (prima generație MQB) a ajuns acum la nobilul Audi A1 (MQB Evo), la VW Passat (MQB-B) și la peste alte 40 de modele. Chiar și SUV-ul Atlas destinat pieței din SUA (5,04 m lungime!).

Aici și acum, studiem 11 modele SUV. Această echipă are aceeași pregătire tehnică, dar fiecare jucător are abilități proprii. Autoturismele sunt împărțite pe trei clase de mărime.

Platforma MQB-A0 este cea utilizată de liga Polo cu VW T-Cross, Seat Arona și noua Skoda Kamiq. Următoarea este liga Golf (MQB-A1), unde găsim modelele Audi Q2, Seat Ateca, Skoda Karoq și VW T-Roc. Grupul format din Audi Q3, Seat Tarraco, Skoda Kodiaq și VW Tiguan este clasat mai sus și joacă în liga MQB-A2. Kick-off!


 

MQB-A0 – Cel mai condimentat segment

Exact 4,24 metri lungime măsoară noul Kamiq, ceea ce îl face succesorul legitim al lui Yeti (4,22 metri).  Modelul Skoda respectă noua linie de design a producătorului. Aspectul este prietenos, fapt care i se aplică și interiorului. Totul este clar, iar comenzile au o ergonomie atent studiată. Spațiul de depozitare este complet în ordine. Portbagajul are un volum de 400 de litri, iar atunci când se pliază spătarul banchetei, volumul maxim crește până la 1.395 de litri.


Skoda Kamiq

Gama de motorizări cuprinde propulsorul 1.0 TSI cu trei cilindri în două variante de putere, cu 95 sau 115 CP. Tot la categoria benzină întâlnim și motorul 1.5 TSI cu 150 CP. La capitolul diesel, avem un propulsor TDI de 1,6 litri și 115 CP. Motorul cu gaz natural G-Tec dispune de trei cilindri și de o putere de 90 CP.

Pentru T-Cross nu există nicio unitate CNG, la fel ca motorul 1.5 TSI cu 150 CP, în timp ce propulsorul TDI apare aici cu 95 CP. Propulsorul 1.0 TSI este disponibil în variantele de 95 și 115 CP. O recomandăm pe cea din urmă pentru comportamentul plin de viață, pentru performanța motorului cu trei cilindri și pentru consumul modest din testul nostru (doar 5,9 l/100 km).


La 4,11 metri lungime, T-Cross este cu 13 centimetri mai scurt decât Kamiq, dar dispune de un spațiu uimitor la interior atât pe locurile din față, cât și pe cele din spate. Bancheta este glisantă, iar portbagajul este în mod clar cel mai mare din trio, măsurând între 455 și 1.281 de litri. VW livrează T-Cross cu propulsorul TSI cu 95 CP pentru 16.434 de euro, iar modelul superior, cu 115 CP, pe care îl recomandăm, pornește de la 17.068 de euro.

VW T-Cross

La 4,14 metri, Seat Arona se întinde puțin mai mult decât VW, dar spațiul interior este similar. În spate există mai mult loc pentru cap, dar mai puțin spațiu pentru picioare, în timp ce portbagajul înghite între 400 și 1.280 de litri.


Ca și în cazul Skoda, TSI-ul cu 150 CP face parte din gama Arona, precum și cele două motoare de un litru cu 95 și 115 CP, dar și dieselul cu 95 CP. De asemenea, și pentru Arona recomandăm propulsorul 1.0 TSI cu 115 CP, deoarece afișează un comportament dinamic excelent. În testul nostru, Arona a consumat doar 6 litri/100 km.

Seat Arona

Cu 95 CP, Arona pornește de la 14.907 euro, în timp ce versiunea cu 115 CP are un preț de pornire de 17.876 de euro și vine cu transmisie automată DSG.

 

MQB-A1: De la mijloc în viața de zi cu zi

MQB-A1 nu este fratele mai mare al lui R2-D2, ci reprezintă formatul de tip Golf al matricei transversale modulare. În această ligă, vă recomandăm unitatea 1.5 TSI cu 150 de cai-putere și transmisie manuală, dacă e să ținem cont de raportul calitate-preț.

Audi Q2

Cel mai mic reprezentant vine de la Audi. Modelul Q2 măsoară doar 4,19 metri lungime. Chiar și așa, spațiul interior este decent. Doar în spate ar putea fi puțin strâmt pentru persoanele adulte. De aceea, recomandăm locurile din spate doar pentru copii. Din păcate, povestea nu este mai fericită nici în cazul portbagajului, deoarece rămâne modest, cu un maximum de 1.050 de litri, atunci când se pliază spătarul banchetei. Din lista de motorizări oferită de producător alegem propulsorul 40 TFSI cu 190 de cai-putere. Acesta asigură un nivel ridicat de performanță, dar vine cu un preț pe măsură: 35.873 de euro. Ne doare!

VW T-Roc

 

În Volkswagenul de 4,23 m lungime încap patru adulți fără probleme, la fel și în Karoq, unde spațiul disponibil pe rândul doi este excelent. Cu toate acestea, volumul maxim de încărcare al bagajelor (maximum 1.290 l) stabilește limitele designului exterior. Aici ne atrage, cu precădere, prețul accesibil (de la 22.930 de euro).

Seat Ateca

 

Totul devine mult mai aerisit în cazul lui Seat Ateca (4,36 m lungime). Spaniolul sportiv dispune de cel mai generos spațiu pentru locurile din spate, iar portbagajul poate conține până la 1.604 litri de bagaje – ceea ce înseamnă că familiile se pot descurca foarte bine. Ne deranjează puțin interiorul cu un design destul de simplu. Cu toate acestea, prețul de achiziție este unul corect pentru versiunea de echipare Style. Din păcate, mai multe sisteme de asistență lipsesc din echiparea versiunii menționate.

Skoda Karoq

 

Skoda Karoq ajunge la dimensiuni similare (4,38 m lungime), dar este echipată mai modern. Și ne ademenește cu variabilitatea oferită de scaunele VarioFlex (358 de euro). Dacă acestea sunt îndepărtate, volumul maxim de încărcare ajunge până la 1.810 l, cu zece litri mai mult decât în cazul lui Touareg! Și dacă e să ne luăm după prețul de pornire (22.512 euro), Karoq devine o ofertă greu de refuzat.

 

MQB-A2: Frații cel mari merită un diesel

Liga celor grei se simte cel mai bine alături de un TDI. Motorul în cauză are o capacitate de doi litri și o putere de 150 CP. Ca și în cazul unei transmisii DSG, tracțiunea integrală nu este întotdeauna necesară. Dar această combinație nu este disponibilă peste tot.

Seat Tarraco

Seat ni-l prezintă pe Tarraco fie cu o cutie manuală cu șase trepte și transmisie față, fie cu transmisie automată cu dublu ambreiaj și cu transmisie integrală.  Alte opțiuni pentru diesel? Niciuna. Păcat, pentru că spaniolul lung de 4,74 metri convinge prin spațiul interior abundent și manierele bune. Este cu doar patru centimetri mai lung decât Skoda Kodiaq, dar volumul portbagajului este semnificativ mai mare.

Skoda Kodiaq

Din păcate, transmisia DSG a ambelor mașini se regăsește indecisă în anumite situații. Dar familiile se vor simți excelent în interiorul acestor jucători din liga cea mare. Mai ales cu cehii, care punctează mult mai bine la capitolul prețului de achiziție.  Diferența este că Tarraco vine cu tracțiune integrală și cu DSG la 32.914 euro, în timp ce Kodiaq poate fi comandat cu tracțiune față și DSG pentru 29.280 de euro.

Audi Q3

Audi Q3 35 TDI poate fi configurat alături de o cutie manuală doar cu sistemul de tracțiune integrală quattro sau poate fi aleasă o transmisie automată S tronic cu șapte trepte, caz în care tracțiunea va fi pe puntea față. Ambele versiuni au un preț de pornire de 38.060 de euro și, din păcate, sunt singurele disponibile pentru propulsorul diesel cu 150 CP.

De asemenea, spațiul interior nu este la nivelul Seatului sau al Skodei. Sigur, Q3 este semnificativ mai scurt (lungime 4,48 m). Pe lângă spațiul limitat pentru genunchii pasagerilor din spate, și lățimea interioară are de suferit. În consecință, trei adulți nu se vor simți în largul lor în spate.Este adevărat că SUV-ul de la Ingolstadt are un caracter dinamic, dar chiar și așa, nu putem găsi un avantaj calitativ care să justifice diferența de preț față de Skoda și Seat.

VW Tiguan

Cu greu reușește să se ascundă Tiguan. Wolfsburg oferă mai mult spațiu în rândul doi decât Q3. Putem spune că este o mașină mai bună de vacanță. Dacă nu este suficient, vă puteți orienta către Tiguan Allspace. Versiunea lungă în format Kodiaq/Tarraco poate fi mai potrivită pentru familiile numeroase. În cele din urmă, în cazul VW se poate jongla cu transmisii și cu tipul de tracțiune. Doar Audi Q3 nu poate fi configurat cu TDI-ul cu 150 CP, quattro și DSG.

 

Verdict

Misiunea echipei SUV pe platforma MQB a fost îndeplinită. Baza tehnică a fost împărțită în trei clase de dimensiuni, patru mărci și unsprezece modele cu locuri înalte – ceea ce înseamnă că există câte unul potrivit pentru orice tip de client. Cu o gamă atât de variată, alegerea poate fi doar o chestiune de gust. Totuși, dacă ar fi să alegem un învingător, ne-am orienta către modelele Skoda, care ies în evidență prin pachetele și prețurile atractive.

Finanțare prin

 

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE