Jaguar F-Type V6: masina sport veritabila din Anglia se intoarce

vezi galeria foto

Jaguar F-Type este la primul test in România cu motorizarea de baza, un V6 cu compresor mecanic  ce dezvolta 340 CP.


 

In industria auto de astazi, in care totul se schimba din ce in ce mai repede, Jaguar ne ofera un model pentru care a trebuit sa asteptam 52 de ani, atât cât a trecut de la lansarea lui E-Type in 1961. Insa F-Type nu putea sa fie mai modern decât atât, Jaguar utilizând cele mai noi tehnologii pentru a crea un model sport ce poate concura de la egal la egal cu gama oferita de Porsche.

In primul rând, F-Type utilizeaza o caroserie integrala din aluminiu, cu elemente care nu mai sunt sudate, ci prinse cu nituri pentru a creste rigiditatea. Greutatea structurii este de numai 261 kg, versiunea testata cântarind 1.597 kg si, chiar daca valoarea nu este un etalon, F-Type se simte foarte usor si agil in conducere. Aceste calitati sunt primordiale când asociezi cuvântul sport cu o masina. Motorul V6 este supraalimentat cu un compresor mecanic Roots, pozitionat in interiorul V-ului, are distributie variabila la admisie si evacuare, inject­ie directa si bloc integral din aluminiu. Este oferit doar in combinatie cu noua cutie automata cu 8 trepte si cu sistem start&stop. Puterea maxima pe care o dezvolta este de 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm. Poate nu pare mult, insa modul in care acest propulsor cu compresor mecanic livreaza putere este spectaculos. In orice regim de turatie ar functiona, raspunsul este instant, iar forta cu care impinge este impresionanta. Practic, in orice moment ai la dis­pozit­ie o avalansa de putere care se propaga din ce in ce mai mult cu cresterea turatiei. In plus, cutia de viteze automata cu 8 trepte functioneaza impecabil. Nu doar ca este rapida si trece prin trepte cu o viteza impresionanta, dar o face intr-un mod intuitiv si fara a deranja deloc ocupantii. In trafic aglomerat, F-Type se conduce la fel de lejer ca orice limuzina, iar asta il face nu doar sportiv, ci foarte placut de condus in orice ipostaza. Insa poate cel mai spectaculos element care condimenteaza ret­eta F-Type este evacuarea activa. Aceasta este optionala la modelul testat, dar sunetul pe care il produce e pur si simplu fabulos. Este un ingredient care nu trebuie sa lipseasca la o astfel de masina, pentru ca asta i­nseamna pasiune, inseamna sa conduci ceva deosebit, care te face sa te simti special. {i nu va gânditi ca se aude doar tare, pentru ca mai impresionant este sunetul efectiv, gros, plin, cu rateuri spectaculoase la decelerare. In ceea ce priveste trenul de rulare, inginerii de la Jaguar trebuie felicitati pentru ca acesta reuseste un compromis superb intre sportivitate si confort. F-Type poate fi condus prin oras, peste linii de tramvai, fara ca pasagerii sa fie prea mult deranjati, iar pentru o masina sport asta e un atribut destul de rar.


Pe drumurile cu viraje, in aceasta configuratie, pare ca F-Type este o doza ideala intre putere si control. Comportamentul usor supravirator la limita este previzibil si controlabil, cu suficienta putere pentru a pastra masina pe trasa ideala. Credem ca un mic plus dat de versiunea de 380 CP ar face ca totul sa fie perfect. Inca de la acest prim model in segment, Jaguar reuseste sa ofere un produs foarte solid, cu multe calitati, fara minusuri evidente, iar asta parea greu de realizat daca tinem cont de experienta moderna limitata in acest segment pentru marca britanica.


 

Verdict

F-Type nu e doar un model de imagine, ci si o adevarata reusita inginereasca. Motorul V6 este superb, cutia de viteze functioneaza impecabil, iar evacuarea este fabuloasa. Imaginea pare deja completa, dar daca adaugam si faptul ca poti rula cabrio, oferta pare foarte tentanta.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE