Mercedes-Benz EQV: Private charter

vezi galeria foto

Vrei să transporți mai multe persoane în ambianță premium și fără zgomot? Iată!


Astăzi, majoritatea shuttle-urilor au motoare diesel. Indiferent că sunt sau nu premium. Cu antifonare din belșug, aproape că nu simți că ai un motor diesel sub capota vehiculului care te transportă de la aeroport la hotel sau la o conferință. Ei bine, Mercedes-Benz a făcut un pas important în direcția electrificării acestui segment.

Cei care vor să asigure servicii de transport premium pot opta acum pentru un EQV.  Astfel, ai spațiu, materiale și finisaje la fel ca în Clasa V, modelul pe care este bazat EQV, dar și un motor electric sub capotă.


Rezultatul? O deplasare în liniște deplină. Doar zgomotul de vânt mai este perceput ocazional în cabină. Și atunci, trebuie să ai vânt puternic pentru a fi perceput la bord.

O simplă conversație, ca să nu mai vorbim de muzica redată prin sistemul audio Burmester din dotare, va face uitată orice adiere de vânt.

Deoarece are acumulatorii montați în podea, centrul de greutate a coborât, iar manevrabilitatea este mai bună ca la un vehicul tipic din această clasă. O schimbare importantă este configurația cu tracțiune față, care știrbește puțin din aspectul de mai sus. Nu poate fi comandată o variantă cu tracțiune integrală, deoarece ar implica o baterie mai mică și o autonomie redusă. Cum nu este cazul, avem o autonomie rezonabilă pentru utilizarea în regim de shuttle.


Mai ales în cazul unui vehicul premium de navetă, care are câțiva pasageri pe zi, la ore fixe și cu o destinație deja stabilită, deci fără elemente neprevăzute. Sigur, poate deveni o variantă pentru un familist înstărit care dorește să își plimbe familia extinsă în mod 100% electric.


La volan, te simți ca într-un vehicul utilitar premium. Adică ai materiale la fel de bune ca într-un autoturism semnat Mercedes-Benz, tehnologie la fel de avansată și un sistem de propulsie ușor de folosit. Rularea se face în confort deplin, iar suspensia este reglată în acest sens. Direcția este ușor de manevrat, iar accelerația este adecvată în contul celor 204 cai-putere din dotare și a masei însemnate, care trece de două tone și jumătate. Normal pentru segment și pentru un vehicul cu un acumulator de capacitate semnificativă.


Scaunele de la bord pot fi mutate după preferințe și nevoi. Într-o situație ideală, ești inspirat la momentul configurării și vei reuși să alegi o specificație care să se potrivească optim la nevoile tale actuale și viitoare.

De obicei, clienții unor asemenea modele nu sunt la primul lor van, deci știu la ce să se aștepte și de ceea ce au nevoie de la un vehicul din această clasă.

Diferența, în cazul de față, ar fi optarea și pentru un sistem de propulsie electric. Iar cel din urmă merge fără cusur, așa cum se tot întâmplă cu vehiculele electrice.


Cuplul motor vine instant și ai la dispoziție toată puterea pe care o poate dezvolta EQV. Așadar, se simte mai puternic decât un model comparabil cu motorizare diesel care ar asigura același nivel de putere și de cuplu motor.

Criticii, desigur, vor spune că poți face peste 500 de kilometri cu un plin și că îl poți realimenta în maximum zece minute pentru încă pe atât.

Dar criticii nu vor cumpăra un asemenea model. În primul rând, pentru că nu și-l permit. Iar în al doilea rând, pentru că au un tipar de utilizare care nu se potrivește cu autonomia declarată a acestui model.

Vestea bună este că există numeroase shuttle-uri care parcurg mai puțin de 300 de kilometri dintr-un drum, deci oricare dintre ele ar putea fi înlocuit cu un EQV fără un efect negativ pentru utilizator pe termen scurt și chiar și pe termen lung.

Singurele excepții ar fi călătoriile pe distanțe mari. Acestea din urmă ar necesita un plus de planificare în funcție de stațiile de încărcare de pe traseu și de timpii de așteptare aferenți fiecărei încărcări rapide.

Pentru că este posibil transportul mai multor persoane cu un asemenea model, o pauză de prânz pentru șase persoane ar putea acoperi fără probleme timpul de încărcare. Iar pasagerii vor fi și mai relaxați. Dacă luăm în considerare rularea lină, somnul pasagerilor e asigurat.

 

Prima impresie

Transformarea de la Clasa V la EQV a fost făcută fără a pierde din spațiul interior. Liniștea suplimentară adusă prin dispariția motorului cu ardere internă e de apreciat.

 

Date tehnice

Motor electric, față – Putere 204 CP – Cuplu maxim 362 Nm – Transmisie tracțiune față/automată cu o singură treaptă – Acumulator Litiu-Ion; 90 kWh util – Autonomie 355 km (WLTP) – L/l/h 5140/1928/1901 mm – Masă proprie 2.635 kg – Volum portbagaj 1.030 l – 0–100 km/h 8,3 s – Viteză maximă 140 km/h –Consum mixt 28,2 kWh/100 km (WLTP) – Preț de la 73.760 de euro cu TVA inclusă în România, fără alte reduceri

 

Verdict

Un shuttle electric? De ce nu! Majoritatea vehiculelor din acest segment nu sunt operate de la rezervor plin la rezervă în fiecare zi, deci multe dintre ele ar putea fi înlocuite pentru emisii zero la fiecare călătorie.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE