Comparativ Citroen C3 vs Volkswagen Polo – Lovitura de stat

Noul C3 il infrunta pe liderul clasei, iar armele sunt motorizarile diesel de baza. Va reusi Polo sa-si pastreze medalia?

Dupa ce in numarul trecut am testat noul Citroen C3 cu motorul pe benzina VTi 95, iata ca a sosit si randul motorizarii diesel, in versiunea sa de baza HDi 70. Ca adversar, l-am ales pe liderul clasei, VW Polo, motorizat de dieselul de 1,6 litri/75 CP. Daca Polo este deja un succes, fiind unul dintre cele mai vandute modele din import la clasa mica in Romania, Citroen nu s-a remarcat, cu modelul C3 anterior, prin cifrele de vanzari.

Noul model C3 aduce insa un suflu proaspat, iar rezultatele testului trecut dovedesc ca Citroen si-a invatat lectia: o platforma mai rafinata, o calitate a fabricatiei in crestere vizibila si un nivel de securitate la nivelul rivalilor sai. Asteptarile producatorului francez de la acest model sunt foarte mari, dupa cum dovedeste si pozitionarea pe piata a noului C3: peste Ford Fiesta ca pret si foarte aproape de VW Polo, o masina relativ scumpa in clasa sa.

Caroserie
Cele doua modele sunt atat de diferite stilistic si conceptual, incat putem spune ca rigurozitatea germana intalneste avangardismul francez. Daca Polo respecta stilul evolutiv al VW, fara modificari radicale de stil, C3 pastreaza doar forma rotunjita a modelului anterior, adoptand o linie indrazneata, atat in interior, cat si in exterior. Parbrizul panoramic al lui C3 (costa 500 euro suplimentar) accentueaza senzatia de spatiu, dar cifrele dau castig de cauza modelului german, in special in cazul pasagerilor din spate, care in C3 sunt constransi, atat la genunchi, cat si (mai ales) la cap.


Ceasuri bord la Volkswagen Touareg

Polo ofera o mai buna organizare a spatiului interior, atat in portbagaj (compartimentat pe doua niveluri), cat si in interior. In plus, la C3 bancheta este fixa, iar rabatarea spatarului nu asigura o podea plana a portbagajului, ca in cazul lui Polo. Chiar daca Citroen a crescut calitatea fabricatiei, Polo ramane campion la acest capitol, cu finisaje superioare si o combinatie omogena de materiale.

Propulsie
Motorul de 1,4 litri al lui C3 afiseaza cifre inferioare celui de 1,6 litri de pe Polo in ceea ce priveste puterea si cuplul maxim, dar in practica diferentele se estompeaza, atat datorita masei mai mici a modelului francez, cat si cutiei de viteze cu etajare mai scurta. Acest aspect este intrucatva surprinzator, avand in vedere traditia Citroen pentru cutiile de viteze cu etajare lunga. Cuplul mai mare al motorului TDI nu este complet inutil, acesta fiind mai placut in exploatare, mai elastic si mai liniar. In schimb, este ceva mai zgomotos in sarcina decat motorul lui C3. Campionul economiei este motorul HDi, care reuseste, in traficul aglomerat din Bucuresti, sa consume sub 7,0 l/100 km.

Confort
O alta legenda pe care noul C3 o infirma este cea legata de confortul traditional al modelelor casei. Sigur, suspensia este substantial mai moale decat cea de la Polo, dar denivelarile scurte si cele cu diferente de nivel semnificative (cazul gropilor din asfalt) sunt resimtite mult mai dur in C3 decat in Polo. Modelul german puncteaza si printr-un confort superior al scaunelor, care sunt mai bine profilate decat la C3 si ofera o sustinere laterala superioara.

In privinta zgomotului din habitaclu, C3 este mai silentios la viteze mici, in timp ce Polo filtreaza mai bine zgomotul de rulare la viteze mari. Ambele modele ofera posibilitatea reglarii volanului atat pe inaltime, cat si pe adancime, precum si a scaunului soferului pe inaltime. Deranjant si, in acelasi timp, surprinzator pentru un model francez, in C3 nu ai unde amplasa in siguranta o sticla deschisa, pentru ca acest model nu ofera nici- un suport pentru sticle sau doze de suc.


Climatizare Volkswagen Polo

Dinamica
Modelul francez are un raspuns motor mai bun si o cutie de viteze mai scurt etajata, ceea ce-i asigura un plus la startul de pe loc, dar tinuta de drum este afectata pe drumurile cu denivelari si in curbe, din cauza suspensiei moi. Polo este mai agil, ajutat fiind de suspensia mai ferma si de directia mai incisiva. Ambele modele ofera un control precis al directiei, dar asistarea electrohidraulica a lui Polo ofera o senzatie mai naturala. C3 are directia supraasistata la viteze mici, dar directia se intareste corespunzator odata cu viteza, oferind un feedback destul de bun. Distantele de franare sunt comparabile, cu un usor avantaj de partea lui C3, ambele modele reusind performante foarte bune pentru aceasta clasa.


Climatizare Citroen C3

Costuri
Chiar daca cilindreea mai mica a modelului francez il indreptateste sa beneficieze de un impozit anual mai mic, diferenta (nesemnificativa) este complet anulata, daca ne gandim ca motorul lui C3 este Euro 4, fiind, deci, penalizat printr-o taxa de prima inmatriculare de 294 euro. Reviziile se fac la un interval de 20.000 km in cazul lui C3, ceea ce reprezinta un avantaj pentru cei care parcurg distante anuale mai mari. In aceste conditii, modelul francez este mai ieftin de intretinut, dar avantajul dispare pentru cei care au un parcurs anual mai mic. Aceasta, deoarece reviziile trebuie facute la interval maxim de un an, caz in care costurile de intretinere devin apropiate de cele ale lui VW Polo.

Adaugă un comentariu