Test Drive Ford Fiesta ST – Spirit Tineresc

vezi galeria foto

În ultimii ani, conceptul de hot-hatch s-a dezvoltat foarte mult spre zona performanței absolute, spre câștigarea secundelor, sutimilor și centimetrilor de tracțiune la limită. Nu este un lucru neapărat rău, dar cu siguranță nu este cel mai important aspect la un astfel de model.


Un hot-hatch trebuie să fie, în primul rând, o sursă de bucurie, o plăcere de fiecare dată când te urci la volan, oferind o senzație de libertate și de control, dar care să te facă să încordezi fiecare mușchi pentru a te ține de volan la accelerații și în viraje. Pe scurt, plăcerea de a conduce este cea mai importantă, peste valori seci și cifre de accelerații. Sau poate asta este doar o impresie subiectivă.

Oricum ar fi, certitudinea este că Ford Fiesta ST e un model care încadrează ca un chenar cele de mai sus. Ford și-a construit un renume de mașini foarte dinamice și pare că face asta din ce în ce mai bine. Fiesta ST are sub capotă un motor turbo de 1,6 litri, care dezvoltă 182 CP, însă deliciul nu este oferit numai de asta, ci și de direcția foarte comunicativă și incisivă, de trenul de rulare care oferă tracțiune, însă poate mai important este modul în care comunică mașina orice reacție.


Totul este transmis foarte clar către șofer, care înțelege ce vrea mașina să facă la limită și, mai mult, parcă simte instinctiv ceea ce trebuie să facă pentru a merge pe trasa pe care și-o dorește. Asta înseamnă un hot-hatch adevărat. Unul care aduce șoferul în prim- plan și îl pune în valoare prin calitățile sale, și nu invers, când mașina merge ca pe șine, indiferent ce face cel de la volan. De aceea, Fiesta ST este unul dintre modelele care au rămas fidele conceptului pur, în care electronica trebuie doar să te salveze, nu să te facă mai bun. Totul la volan este direct, simplu și comunicativ, iar asta face din Ford Fiesta ST una dintre preferatele noastre.


Ford Fiesta ST are abilitatea de a implica șoferul în conducere, iar asta este foarte important la un hot-hatch. Totul este direct, mecanic, iar dinamica este una de top. La puncte mai puțin plăcute trecem trenul de rulare prea rigid, care face ca drumurile prost asfaltate să fie trecute cu „greu.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE