Test drive – Hyundai i30 1.6 GDI DCT

vezi galeria foto

La finalul anului trecut, Hyundai a anunțat un facelift pentru i30, modelul lor de clasă compactă. Pentru primul test am ales motorizarea 1.6 GDI pe benzină cu noua cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte.


 

Progresul tehnologic înregistrat de coreenii de la Hyundai în ultimii ani nu mai surprinde pe nimeni. Tehnologia nouă, motorizările performante și prețurile competitive au făcut din modelele mărcii opțiuni importante în segmentele în care concurează. În acest tipar se încadrează și compacta i30, care propune un nivel ridicat de confort la rulare și valori de spațiu interior peste media clasei. Recent, coreenii au anunțat un facelift pentru i30, iar acum mașina a ajuns și în România.


Principalele modificări aduse designului au vizat partea frontală, care integrează o nouă grilă hexagonală, silueta fiind ușor restilizată prin elemente noi, iar jantele, redesenate. Alte schimbări notabile au fost aduse trenului de rulare, care acum este mai echilibrat, cu un balans optim între confort și o ținută de drum mai directă  la limită. Sub capotă, modelul testat a fost propulsat de motorul aspirat de 1,6 litri, care dezvoltă o putere de 135 CP. Acesta are o funcționare silențioasă și poate fi promovat chiar ca un motor rafinat. În sarcini reduse, aproape că nu se aude, iar sunetul din sarcină ridicată este plin și plăcut. Totuși, cea mai importantă noutate este adusă de disponibilitatea unei cutii cu dublu ambreiaj și 7 trepte, care înlocuiește vechea unitate automată cu 6 trepte.


Aceasta poate fi comandată pentru moment doar pentru 1.6 GDI, dar va fi disponibilă și pentru dieselul 1.6 CRDI de 136 CP. Pentru prima cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte din gamă, Hyundai a reușit să aducă împreună valori precum rapiditate în schimbarea treptelor și un algoritm de funcționare bun, care anticipează nevoile șoferului și, de cele mai multe ori, alege treapta corectă pentru situația de mers. Și consumul pare că este unul bun, chiar dacă sistemul start&stop nu este disponibil în această configurație. Totuși, avem și ceva de reproșat. La viteze foarte mici, de sub 10 km/h, în coloanele din trafic, cutia nu patinează deloc ambreiajul, ci doar îl cuplează complet sau îl decuplează. Asta înseamnă că nu te poți deplasa cu o viteză mai mică de atât într-un mod fluent și apar mici șocuri în momentul în care cutia cuplează. Însă acest mic neajuns apare rar și nu umbrește calitățile noii cutii cu dublu ambreiaj.


În rest, i30 este un model ce poate fi apreciat din punct de vedere al confortului și nu este pus în dificultate la capitolul spațiu interior nici de o familie care călătorește cu multe bagaje. Și nu trebuie uitată nici garanția de cinci ani fără limită de kilometri, care aduce un plus de liniște.

 

Fișă tehnică – Hyundai i30 1.6 GDI DCT

Motor L4, benzină • Cilindree 1591 cmc • Putere maximă 135 CP la 6300 rpm • Cuplu maxim 164 Nm la 4850 rpm • Viteză maximă 195 km/h • 0–100 km/h 10,7 s • Transmisie față/cutie cu ambreiaj dublu și 7 trepte • Dimensiuni L/l/h 4300/1780/1470 mm • Ampatament 2650 mm • Portbagaj 378 l • Consum mediu 5,8 l/100 km • Emisii CO2 136 g/km • Preț (euro cu TVA) de la 18.542 de euro


 

Verdict

Hyundai i30 rămâne una dintre cele mai corecte oferte din segment. Nivelul de confort la rulare este ridicat, spațiul interior e generos, iar garanția de 5 ani aduce un plus ce nu trebuie omis. Noua cutie cu dublu ambreiaj este necesară în această clasă foarte concurențială, dar mai are nevoie de mici cizelări.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE