Test drive: Mazda CX-5 – Cizelarea unui etalon

La 3 ani după ce a fost lansată pe piață, Mazda CX-5 primește un facelift. Pentru primul test din România am ales motorizarea diesel de 2,2 litri și 175 CP.

 

La primul test comparativ, imediat după lansarea din 2012, CX-5 a reușit o performanță cu adevărat impresionantă și s-a impus în fața lui VW Tiguan, un model ce câștigase anterior toate testele comparative. Însă acest lucru nu este de mirare, mai ales că inginerii de la Mazda au și afirmat că dezvoltarea acestui nou model s-a făcut pentru a bate etalonul segmentului din acel moment. Acum, la trei ani după lansare, CX-5 a fost cizelat pentru a fi adus la standardele actuale.

La exterior, modificările detaliilor țin mai mult de elemente subtile, precum grila față, stopurile cu LED sau noua semnătură luminoasă din faruri, care acum oferă tehnologie cu LED. La fel de subtil a fost tratat și interiorul, care a primit materiale mai bune și rămâne în continuare un exemplu pentru ergonomia pe care o oferă. Sistemul multimedia a fost actualizat pentru a fi în ton cu tehnologia.

Mazda cx-5 interior

Mazda CX-5 – diesel de 175 CP

|nsă Mazda CX-5 are la bază calități foarte solide. Cel mai plăcut este că mașina se simte foarte închegată, cu acea senzație că totul funcționează ca un tot unitar. Dieselul de 2,2 litri oferă 175 CP în versiunea de top și se turează rapid, plin de aplomb. Cutia de viteze automată, deși dispune de doar 6 trepte, funcționează aproape perfect. Trece rapid de la o treaptă la alta, nu bruschează și este intuitivă. Deși este un SUV compact cu dimensiuni generoase, CX-5 este în continuare unul dintre cele mai agile modele din segment, fiind plăcut de condus chiar și pe drumurile virajate. Sistemul de tracțiune integrală funcționează foarte eficient, astfel că momentele de pierdere ale tracțiunii aproape că nu există. Deși inginerii de la Mazda au promis o mai bună izolare fonică pentru facelift, vântul este încă ușor deranjant la viteze de autostradă, la fel ca și motorul în sarcină ridicată. Trenul de rulare are o setare optimă, asigurând un nivel de confort foarte bun.

Verdict

Mazda CX-5 punctează în continuare foarte bine la majoritatea capitolelor. Ținuta de drum, confortul și cutia automată merită apreciate.  Totuși, zgomotul la vânt este resimțit la viteze ridicate, la fel ca și funcționarea motorului diesel în sarcină.

Adaugă un comentariu