VW T-Roc: Fii generos și vei primi pe măsură

vezi galeria foto

Undeva, la limita dintre clasele mică și compactă, VW T-Roc 1.5 TSI și-a aflat calea afirmării.


Situația lui VW T-Roc în gama mărcii germane ar putea fi problematică dacă piața nu ar absorbi SUV-uri în cantități formidabile. Dimensiunile lui VW T-Roc sunt situate între ale lui VW T-Cross (clasă mică) și ale lui VW Ti­guan (vehicul tipic de clasă com­pactă) și, acestea fiind spuse, devine greu de crezut că acei clienți care l-au ales în final pe T-Roc nu ar fi cum­părat fie un T-Cross mai dichisit, fie un Tiguan „mai de bază’, în ipoteza în care T-Roc nu ar fi existat.


Pentru că managerii de la Wolfs­burg au considerat că e important să își răsfețe fanii cu o a treia serie de SUV-uri mainstream familiale, cali­brată în segmentul mic spre compact, 24acum avem de-a face cu VW T-Roc. Dacă tot nu-l iei pe T-Cross (că e „prea’ mic), atunci ar fi cazul să vizezi și o motorizare cu potențial mai substanțial pentru noul tău T-Roc. Varianta cu patru cilindri de 150 CP se mișcă bine – hai, c-am spus-o înainte să trec la capitolul conducerii.

Să nu trecem cu vederea prematur problema selecției între T-Roc (platforma MQB tipică segmentului C, aici într-o variantă de dimensionare asociabilă segmentului B) și T-Cross (platforma MQB-A0, configurată de la bun început pentru segmentul B). T-Cross este, totuși, mai generos în privința spațiului pentru pasageri și lasă o impresie de robustețe superioară. Consolele din față și din spate sunt scurte și este disponibilă opțiu­nea tracțiunii integrale (T-Cross nu poate primi așa ceva) – cei care doresc un SUV cu polivalență conformă de­finiției vor da atenție acestui fapt. Mașina din testul nostru este o alege­re bună pentru locuitorii urbani cu viață dinamică și orientare cu tentă mai degrabă „eco-lightweight’ decât „arsenal universal’. Cine preferă agi­litatea, adaptabilitatea și tenta prac­tică luate în considerare din perspec­tiva necesităților vieții urbane curente și de weekend va fi plăcut impresionat.



Designul interior insistă clar pe funcționalitate cu o tușă tehno bine evidențiată (acum cockpitul digital este standard), fapt de natură să justifice aspectul relativ simplist al unora dintre materialele de finisare. În general, ambianța la bord este plăcută, iar spațiul pentru pasageri este mai mult decât suficient atât în față, cât și în spate. Forma scaunelor din față este bine definită, cu accent pe confortul șederii, în schimb, relieful banchetei este mai puțin elaborat decât sugerează designul său. Dincolo de asta, tapițeria oferă o ședere destul de comodă.


Ținând cont de obișnuințele clasei mici, volumul util de 445 l pe care îl oferă portbagajul lui T-Roc este apreciabil. Vorbim aici despre 65 de litri în plus față de portbagajul unui Golf hatchback. Rabatarea banchetei permite degajarea unui volum total de 1.532 l. În cazul versiunilor cu tracțiune integrală, volumul standard al portbagajului este de 392 l.

Una peste alta, T-Roc este acel gen de mașină care nu pare mare pe dinafară, însă este neașteptat de mare pe dinăuntru. În linii mari, habitaclul se prezintă mai aproape de standardele clasei compacte decât de ale celei mici, deși lungimea de 4234 mm îl aliniază pe T-Roc la concurența formată din Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke sau Mazda CX-3.


Tonusul ridicat al motorizării turbo de 1,5 litri găsește posibilități de exprimare pe măsură în rigoarea comportamentului dinamic oferit de suspensia, frânele și direcția lui T-Roc. Unii vor fi de părere că suspensia este cam fermă pentru un crossover-SUV, însă trebuie să nu uităm că nota sportivă pe care o oferă motorul cu patru cilindri (cuplul maxim de 250 Nm este deja atins la regimul de 1500 rpm) presupune o astfel de completare în sensul optimizării stabilității în conducere rapidă. Tot la sportivitate trimite și posibilitatea schimbării treptelor de viteză manual prin intermediul padelelor de la volan. Sunt oferite și numeroase funcții de asistare a conducerii, de natură să adauge la dinamismul nativ al mașinii o notă suplimentară de eficiență și siguranță.

Mai puțin entuziasmant este că prețul de bază al unui VW T-Roc Style 1.5 TSI DSG este de 32.582 de euro. Se pare că trebuie să fii generos cu bugetul unei mașini, fie ea și de clasă mică, de la care aștepți generozitate în prestații, funcționalitate și aspect estetic.

 

Prima impresie

S-o spunem drept: e un Tiguan cu altă caroserie. Tușa sportivă, caracterul crossover bine definit, ambianța tinerească șI funcționalitatea bună constituie miezul unui pachet reușit. Dar cam scump…

 

Date tehnie

Motor L4, benzină, turbo – Cilindree 1498 cmc – Putere maximă 150 CP/5000 rpm – Cuplu maxim 250 Nm/1500-3500 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie DSG cu dublu ambreiaj, 7 trepte – L/l/h 4234/1819/1573 mm – Masă proprie 1.350 kg – Portbagaj 445–1.532 l – 0–100 km/h 8,6 s – Viteză max. 205 km/h – Consum 6,3 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 142 g/km – Preț de la 32.582 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Exemplarul din testul de față reprezintă o îmbinare bine dozată de performanță, calitate și eficiență multidisciplinară. La prețul său, sigur este eficient financiar și pentru producător. Dar se poate și mai mult (atât ca prestații, cât și ca preț): puteți cere 2.0 cu 4motion.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE