Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI: Francezul elegant cu cizme de cauciuc

Cel mai mare SUV din oferta constructorului francez încearcă să-și facă loc în segmentul deja aglomerat al SUV-urilor. Ce aduce nou și cum vrea să-și cucerească clienții, aflați mai jos.

Peugeot 5008 vine cu un look agresiv, dar nu își trădează aspectul utilitar. Până la urmă, este un mixt destul de reușit. Pe de-o parte, avem un SUV de 4,6 metri lungime și 1,9 metri lățime (cu oglinzile rabatate) care cântărește 1490 de kilograme. Pe de altă parte, avem dotări care se regăsesc pe modele premium.

Exteriorul este foarte reușit. Francezii au avut prima tentativă de a produce un SUV mare în 2007. Până la urmă le-a ieșit un crossover și s-a numit 4007. Farurile Full LED fac din noapte zi, există lumini cu logo-ul Peugeot proiectate pe asfalt, senzori de parcare față-spate și cameră pentru mersul înapoi. Noi am testat versiunea GT, cea mai scumpă, care vine înțesată de ce are mai bun de oferit constructorul francez.

Deși exteriorul impresionează la prima vedere, nici interiorul nu este mai prejos. Finisajele sunt bune, materialele folosite la fel, iar tehnologia este la zi. Spațiul la interior este neașteptat de mare, cel puțin pentru pasagerii din față. Pe bancheta din spate dacă ai peste 1,85 metri riști să atingi tavanul cu capul în anumite poziții. Există și al treilea rând de scaune care se pliază sub podeaua portbagajului. Portbagajul are o capacitate de peste 1000 de litri, dar cu bancheta rabatată vorbim deja de un spațiu de încărcare masiv: 2000 de litri. Pasagerii din spate au guri de aerisire și pot manevra ventilatorul, dar nu pot și seta temperatura. Au și perdeluțe, dacă nu vor să fie văzuți, dar cam atât.

În Peugeot 5008, de departe cel mai avantajat este șoferul. Zona cadranelor de bord a fost înlocuită de un display mare care afișează cam tot ce vrei, de la consum la kilometraj și turometru, navigație și mesaje de avertizare. Ansamblul se numește i-Cockpit și este abordarea francezilor de a transmite șoferului toate informațiile de de care are nevoie. Volanul foarte mic și teșit este ușor de manevrat și, chiar dacă nu este indicat, vei avea tendința să-l folosești cu o singură mână. 5008 mai vine cu un display de 8 inchi cu touchscreen unde ai toate funcțiile și sistemele mașinii pe care să le schimbi după bunul plac, dar și butoane pentru principalele categorii.

Trebuie amintite și cele 5 moduri în care funcționează tracțiunea: zăpadă, noroi, nisip, normal și fără ESP, dar trecând peste acestea și dotările de confort, cel mai spectaculos buton din 5008 are scris pe el un singur cuvânt: SPORT. Dieselul de 2 litri și 180 de cai-putere cu transmisie automata cu 6 trepte se transformă complet, parcă primește o injecție cu adrenalină. Schimbă treptele mai târziu, motorul începe să facă un sunet mult mai plăcut, iar suspensia pare mai tare.

La mersul prin oraș Peugeot 5008 e o mașină confortabilă și spațioasă, chiar nervoasă dacă optezi pentru motorul mare și modul SPORT, dar nu poți să scapi de senzația că te afli într-o mașină cu 7 locuri. Până la urmă, accentul se pune și pe latura practică și dacă iei în calcul cele trei rânduri de scaune, dotările, tracțiunea integrală și finisajele, poți spune că mixul Peugeot e reușit.

Adaugă un comentariu

Articole similare