Acest sistem este cunoscut in principiu, dar Mazda a venit cu o inovatie. Sistemul „i-stop” din Mazda3 2.0 DISI este nou si determina pornirea motorului in principal prin injectarea carburantului in camera de ardere si aprinderea amestecului prin intermediul bujiei. Spre deosebire de sistemele start-stop conventionale, care folosesc exclusiv demarorul electric pentru pornirea motorului, Mazda este pusa in miscare nu doar prin intermediul demarorului, ci in special prin forta acceleratiei. Avantajul: pornirea este mai rapida si mai silentioasa. Impreuna cu modificarile aerodinamice, s-a putut reduce consumul total fata de fosta Mazda3 cu aproape 14%, la 6,8 l/100 km.
11 – Mazda
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2009/09/1390-imagine-0.jpg)
Sistem automat start-stop
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)