Dacă tot ai componentele la dispoziție, de ce să nu le folosești și în altă combinație? Cu alte cuvinte, Aston Martin DBX S valorifică la un nivel mai înalt reursele de comportament dinamic ale deja cunoscutului DBX707. Faptul a devenit posibil prin instalarea în compartimentul său frontal a motorizării pregătite pentru supercarul Valhalla.
Alte demersuri integrate în proiectul lui Aston Martin DBX S au vizat reducerea masei proprii și elaborarea unei personalități stilistice deopotrivă relevante și, în felul său, discrete. Revenind la principalul argument al mașinii, propulsorul V8 twin-turbo de 4,0 litri preluat de la Valhalla a fost optimizat pentru a furniza o putere mai mare cu 20 CP, rezultând 727 CP în cazul lui Aston Martin DBX S.
În privința tracțiunii integrale, a fost pus la punct un nou program de rapartiție a cuplului motor către cele două punți. Pentru cele mai solicitante momente de conducere sportivă sau situații în care contribuția roților din spate este importantă pentru păstrarea stabilității, este posibilă inclusiv transmiterea a 50% din cuplul motor către puntea anterioară și 100% către cea posterioară.
Una dintre măsurile pentru reducerea masei a fost adoptarea jantelor din magneziu în dotarea standard – o premieră absolută în lumea SUV-urilor. Acestea sunt cu aproximativ 75% mai ușoare decât ar fi niște jante din oțel cu dimensiuni echivalente.
Cu o accelerație de la 0 la 100 km/h rezolvată în 3,3 s, Aston Martin DBX S lasă în urmă caracteristicile tipice SUV-urilor și intră în teritoriul supersportivelor calificate. Același lucru se poate spune și despre viteza maximă de 307 km/h.