Legendara marcă britanică se îndepărtează de cunoscătorii lumii auto: Jaguar Type 00 a debutat ca un accesoriu fashion…

Fără avertisment și fără onoruri dedicate, Jaguar Type 00 a trecut meteoric prin peisajul evenimentului Paris Fashion Week având la bord actori mai mult sau mai puțin semnificativi. De asemenea, o expunere fără o susținere relevantă prin comunicare a avut loc la Monaco. Ce speră să obțină astfel cei de la Jaguar?

Sir William Lyons a fondat marca Jaguar axându-se pe dinamism și pe tratări estetice în sensul acestuia. De asemenea, eforturile tehnice și competiționale pe care le-a făcut Jaguar de-a lungul deceniilor au susținut coerent filosofia menționată. S-a ajuns până la momentul în care Enzo Ferrari însuși a spus despre Jaguar E-Type că este „cea mai frumoasă mașină din lume'. Se pare că nimic din tot ce-a fost nu mai contează acum.

Într-un articol precedent am comentat fără rețineri impresia lăsată de conceptul Jaguar Type 00. Am sperat ca forma finală a mașinii să mai recupereze din ceea ce s-a pierdut atunci în privința așteptărilor generale legate de un Jaguar deschizător de ere noi. Ei bine, se pare că vorbim de o eră nouă a pisicilor supraponderale care se ițesc fără să se arate în manieră deschisă pe la adunări de VIP-uri non-auto.

Cu prilejul Paris Fashion Week, actorii Barry Keoghan, Jamie Dornan și Zoë Saldaña au fost duși și aduși de la hotelurile unde stăteau cu Jaguar Type 00 vopsit într-o nuanță cam stridentă pentru un obiect atât de masiv vizual, numită Franch Ultramarine.

Astfel, vehiculul a ajuns să ocupe lentilele fotografilor paparazzi datorită starurilor de cinema. Noi ne gândeam că ar fi trebuit să fie invers: starurile de cinema să își rafineze imaginea alegând să apară cu vreun model Jaguar. Dar n-a fost. Observație suplimentară: încă nicio personalitate proeminentă din domeniul auto (design, motorsport, management, etc.) nu s-a vrut sau văzut asociată cu Jaguar Type 00.

La Monaco, un exemplar de aceeași culoare (sau chiar aceeași mașină) a fots expus pe neașteptate pe o terasă plutitoare abundent iluminată. Scopul a fost ca spectatorii veniți la etapa locală de Formula E să dea cu ochii și de Jaguar Type 00. Această abordare e mai realistă decât prima, dacă ar fi să privim din perspectiva unui producător de automobile.

Comunicatele mărcii folosesc termenul „dramatic' pentru a descrie promovarea lui Jaguar Type 00 cu prilejurile respective. Pe de altă parte, e greu de precizat cum și în ce măsură dramele îi pot afecta pe spectatori.

Lăsând toate acestea deoparte, băgăm de seamă, în viitor, că se va miza mult pe sensibilitatea pentru shopping a celor cu resurse. Avem aici o declarație oficială pe ideea respectivă: „Jaguar va prinde viață într-un număr select de magazine exclusive ale mărcii, situate acolo unde locuiește, lucrează și se distrează clientela sa. Faptul ne permite să construim relații directe cu clienții și să oferim experiențe unice și personalizate. Aceste magazine vor îmbrățișa culturile locale, după cum o va arăta prima locație din Paris, evidențiind bogata moștenire artistică a orașului și statutul său de casă a modei de lux.' – au fost cuvintele lui Rawdon Glover, Jaguar Managing Director. Un singur lucru este cert în toată lucrarea: Jaguar nu va mai fi ce a fost până acum.

Articole similare