Lansarea lui BMW Neue Klasse, prefigurată la București de expoziția „Transformation. Neue Klasse”, găzduită la Cărturești Carusel

Chiar dacă nu este primul eveniment profilat pe design susținut de BMW în România, Transformation. Neue Klasse are darul de a arunca o lumină cuprinzătoare asupra condițiilor în care marca bavareză a supraviețuit și s-a recalibrat după cel de-al Doilea Război Mondial pentru a găsi drumul spre actualul și viitorul succes.

Prin această expoziție extraordinară, Cărturești Carusel aduce în premieră în fața vizitatorilor o serie de schiţe care au conturat unul din cele mai importante modele din istoria mărcii – BMW Neue Klasse. Astfel, în intervalul 18 iulie – 25 august, Cărtureşti Carusel îşi propune să devină o destinaţie incomparabilă pentru pasionaţii de automobile.

Să nu cumva să credeți că, privind imaginile care însoțesc această știre, ați avut deja un contact semnificativ cu mesajul expoziției – aici vedeți doar „vârful aisbergului' și pe David Carp (din partea BMW Group Design) care a oferit turul expoziției în persoană pentru invitații media. În plus, la noul stand dedicat cărților referitoare la domeniul auto sunt așteptați toți fanii auto indiferent de marcă, cu o ofertă bogată de cărţi şi diverse produse.

Revenind la tema zilei, lansarea în 1961 a gamei BMW Neue Klasse a fost un punct de cotitură în istoria mărcii, punând baza întregii oferte moderne actuale, a orientării sportive şi a multor proiecte care îşi pun amprenta asupra BMW şi astăzi, la mai bine de 60 de ani distanţă. BMW Neue Klasse a fost astfel un element puternic de transformare pentru ceea ce avea să devină cea mai puternică marcă premium de automobil din lume.

Transformation. Neue Klasse' este o expoziţie care aduce în premieră la lumină o serie de schiţe de design care dezvăluie cum a fost creată prima serie de modele postbelice cu adevărat capabile să obțină un succes comercial de anvergură. Este povestea unui efort de aproape un deceniu, care a implicat atât designeri ai mărcii, cât şi colaborări cu case de design italiene într-o perioadă de căutări şi transformări continue, cu multe schimbări rapide şi surprinzătoare.

Selecţia schiţelor de design a fost realizată de David Carp, BMW Group Design, cel care a curatoriat o serie de expoziţii internaţionale de design, printre care „Belle Macchine. Design auto italian la BMW” găzduită de Muzeul BMW. David face parte din echipa de design BMW Group din 1992 şi este cel care a creat Arhiva de Design BMW Group deja de la jumătatea anilor 90, acumulând o înţelegere unică a istoriei mărcii.

Conceptul grafic de prezentare al expoziţiei a fost realizat de graficianul Claudiu Ionescu, în timp ce Alex Şeremet, Corporate Communication Manager (îl vedeți alături de motorul BMW cu patru cilindri), a completat povestea expoziţiei cu informaţii despre cum Neue Klasse a marcat evoluţia mărcii. Un alt element inedit este prezentarea integrală a unui articol din aceeaşi perioadă din revista americană Car and Driver, un moment de istorie autentic care a contribuit decisiv la afirmarea BMW peste ocean.

Expoziţia este găzduită în perioada 18 iulie – 25 august de Cărtureşti Carusel, intrarea fiind gratuită. În această perioadă, un spațiu special amenajat în cadrul librăriei se transformă într-un centru pentru pasionații de automobile. Dincolo de marca BMW, în librărie va fi disponibilă o gamă bogată de cărți și produse dedicate universului automobilistic. Un exemplu notabil este cartea autobiografică Adrian Newey: How to Build a Car'. Posterul expoziţiei va fi de asemenea disponibil pentru a fi cumpărat, în mod exclusiv, la Cărtureşti.

De asemenea, vor fi organizate constant tururi ghidate ale expoziției, cu participare gratuită, într-un efort de a dezvolta pasiunea şi cultura pentru automobil şi a stimula un dialog despre automobil şi istorie. Mai multe detalii vor fi disponibile pe canalele social media urmărind hashtagul #CaruselNeueKlasse.

Articole similare