Materializându-l astfel pe BMW iX3, marca bavareză s-a asigurat că nu lasă nebifat niciunul dintre criteriile care stau la baza succesului pentru automobile în momentul de față: vehiculul are formă de SAV, este digitalizat într-o măsură care cu greu și-ar găsi termen de comparație, mizează pe un limbaj stilistic total nou și pe specificații tehnice superioare față de mai tot ceea ce se oferă acum la BEV-uri.
Ca să fie scoasă definitiv din discuție problema „range anxiety', pentru BMW iX3 a fost anunțată autonomia de 805 km. Încărcarea se poate desfășura la flux de 400 kW, pentru ca nici durata alimentării să nu fie deprimantă. O arhitectură electronică total nouă, cu software-ul aferent, inclusiv patru computere de înaltă performanță numite „supercreiere', fac ca primul reprezentant al familiei Neue Klasse să fie mai inteligent și mai bine echipat pentru viitor ca niciodată. Sistemul de propulsie „Heart of Joy' și tehnologia de gestionare a comportamentului dinamic facilitează prestații remarcabile și o acuratețe a manevrabilității de referință. În plus, cele mai noi sisteme de automatizare a conducerii recalibrează interacțiunea simbiotică om-vehicul.
Prima variantă Neue Klasse va fi asamblată la noua fabrică BMW Group din Debrețin, Ungaria. Vorbim aici despre BMW iX3 50 xDrive (consum de energie electrică, mixt: 17,9 – 15,1 kWh/100 km; clasă CO2: A; autonomie conformă WLTP: 679 – 805 km). Automobilul dispune de o putere de 469 CP și tracțiune integrală. Vor urma și alte versiuni cu sisteme de propulsie complet electrice, inclusiv un model entry-level. Debutul comercial al noului BMW iX3 va avea loc în primăvara anului 2026 în Europa, iar SUA va urma în vara anului 2026. Tot din vara anului 2026 vor începe livrările unei configurații aparte a noului BMW iX3 produsă la fabrica din Shenyang, adaptată special nevoilor și dorințelor clienților din China.
BMW iX3 transpune filosofia Neue Klasse sub forma unui SAV. Primul model BMW X din noua generație se concentrează pe spațiul interior și un stil de viață progresist. Cu o lungime de 4782 mm, o lățime de 1895 mm și o înălțime de 1635 mm, noul BMW iX3 are proporțiile specifice clasei medii. Optimizarea aerodinamică a caroseriei a dus la obținerea un coeficient de rezistență la înaintare realmente redus: Cd = 0,24.
Volumul util poate fi modulat de la 520 la maximum 1750 de litri prin rabatarea parțială sau completă a spătarului banchetei. Compartimentul de depozitare frunk aflat sub capota din față poate primi încă 58 de litri de încărcătură. Clienții care au nevoie de o capacitate de transport suplimentară își pot echipa mașina cu un cârlig de remorcare rabatabil cu acționare electrică. Sarcina maximă remorcabilă a noului BMW iX3 50 xDrive este de 2000 kg.
BMW iX3 este primul model de serie în care cockpit-ul BMW Panoramic iDrive redefinește experiența utilizatorului și, prin urmare, dă o nouă semnificație plăcerii de a conduce. Cu echilibrul său perfect între funcțiile digitale și comenzile fizice, BMW Panoramic iDrive respectă ideea unei operări intuitive conforme legendarului principiu BMW: „mâinile pe volan, ochii pe drum'. Întregul sistem s-a născut din decenii de experiență și din abordarea unei ergonomii centrate pe utilizator. Feedback-ul individual al clienților, datele de la peste 10 milioane de vehicule conectate și studiile de utilizabilitate cu peste 3000 de clienți au fost toate încorporate în procesul de dezvoltare.
Comenzile fizice vizează ștergătoarele de parbriz, semnalizatoarele, oglinzile exterioare, controlul volumului, selectorul de viteze, frâna de parcare, luminile de avarie, încălzirea lunetei și funcția de degivrare. Multe alte funcții au fost optimizate pentru utilizare prin comandă tactilă și vocală sau prin intermediul volanului multifuncțional.
BMW iX3 50 xDrive dispune de două motoare electrice, Cuplum maxim al sistemului est cotat la 650 Nm. Referitior la dinamică, accelerația de la 0 la 100 km/h se rezolvă în 4,9 s, iar voteza maximă ajunge la 210 km/h. Sistemul de propulsie include la puntea din spate un motor sincron cu excitație electrică (EESM), modernizat conceptual, cu niveluri deosebit de ridicate de eficiență. La puntea din față a fost montat un nou motor asincron (ASM), care se distinge prin designul său compact și eficiența ridicată a costurilor. Combinația dintre EESM și ASM este o dovadă a angajamentului BMW Group față de adoptarea celor mai performanțe soluții posibile. Tehnologia de propulsie dezvoltată pentru Neue Klasse reduce pierderile de energie cu 40% comparativ cu tehnologia BMW eDrive de a cincea generație, greutatea se vede redusă cu 10% și costurile de fabricație, cu 20%.
Preocuparea pentru protecția mediului merge mult dincolo de adoptarea unei propulsii electrice eficiente. Amprenta totală de carbon a lanțului de aprovizionare pentru fabricația lui BMW iX3 50 xDrive a fost redusă cu 35%. Producția și operațiunile uzinei BMW Group din Debrecen nu presupun combustibili fosili în condiții normale de funcționare. Datorită tehnologiei BMW eDrive de nouă generație și altor măsuri din portofuliul BMW EfficientDynamics, consumul de energie al noului BMW iX3 este cu 20% mai mic decât al modelului predecesor (WLTP combinat).