Privim nerăbdători spre viitor, dar în spatele fiecărui viitor există un trecut: un astfel de mesaj poartă și Audi Concept C.

De unde, prin anii 1980, Audi se erijase în exponent al avangardei mărcilor premium (trasmisie integrală Quattro, structură ASF, rafinare aerodinamică a stilului), intervalul de după 2000 încoace a adus sedimentarea unei amprente conservatoare în imaginea mărcii: forme și proporții ale caroseriilor prea puțin schimbate de la o generație la alta, plus acea grilă „singleframe’ (inspirată din vremuri antebelice) omniprezentă la toate nivelurile gamei.

Pe acest fond, prezentarea la acest început de toamnă a obiectului numit Audi Concept C aduce o gură de aer proaspăt. Minimalismul designului său reușește să convingă în calitate de abrodare premium, deși lasă deoparte opulența și convențiile la care se recurge adesea în scopul unor apriorice de confirmări de statut. Însăși denumirea „Concept C’ are o tentă minimalistă și, împreună cu mașina în sine, ne reamintește discret cât de multă strădanie presupune să faci să pară că ți-a fost simplu să obții un rezultat remarcabil. Aceasta este prima componență a grației unei realizări.

Desfășurat sub sloganul „Strive for Clarity’, evenimentul lansării de la Milano marchează și următorul capitol în transformarea companiei. Cu un design care se concentrează pe claritate, Audi face un pas îndrăzneț către o estetică minimalistă și atemporală, care va pune în evidență automobilele companiei în vremuri de concurență intensă și schimbări ample.

Nu este o coincidență faptul că acest nou început are loc într-un oraș care a reprezentat designul, tehnologia și personalitățile remarcabile timp de secole. Astăzi, puține idei continuă să inspire la fel de mult precum cele ale Renașterii. „Gândirea vizionară și dorința de a depăși familiarul sunt exemplare pentru Audi’, a declarat directorul general Audi, Gernot Döllner. „De aceea, capitala designului din Italia este locul perfect pentru a începe o nouă eră. Aici, idealul pe care Audi îl urmărește devine tangibil.’

„Simplitatea radicală este esențială pentru noua noastră abordare. Obținem claritate reducând totul la esențial’, a menționat directorul de creație, Massimo Frascella. „Acest lucru se aplică nu doar exteriorului vehiculelor, ci și interiorului acestora. Cele mai recente inovații tehnologice și materiale sunt utilizate exact acolo unde acestea oferă noi posibilități clienților – iar măsurile minime au un impact maxim.’

Și aici devine important să punctăm că noutatea adusă de tratarea lui Audi Concept C vine inclusiv din lăsarea deoparte a inspirației contemporane și conectarea la o altă sursă estetică, una care a trecut proba timpului de-a lungul multor decenii. Simplitatea pur funcțională a mașinilor de competiție Auto Union Type C a fost punctul de pornire pentru redefinirea designului Audi.

Acestea fiind spuse, este evitat de departe riscul vreunei fracturi în evoluția personalității mărcii, din moment ce schimbarea are loc față de convențiile prezentului și nu față de miezul de esență tare al viziunii Audi. Cu aiguranță, vă mai amintiți că designerii de la Audi s-au mai întors de cel puțin două ori către acest fir creativ, cu prilejul expunerii conceptelor Audi TT (1995), respectiv Audi RSQ (2004). Ce a fost atunci remarcabil și rămâne remarcabil acum, în cazul lui Audi Concept C, este că s-a recurs la o inspirație din file glorioase ale trecutului fără a se aluneca în capcana retrodesignului.

Articole similare