Printre înnoirile pe care Maserati le introduce la modelele sale în perspectiva anului 2026 atrage în mod special atenția introducerea unei versiuni nou a binecunoscutei serii de SUV-uri de lux. Este vorba despre Maserati Grecale Folgore.
Îninte de toate, amintim că Maserati Grecale Folgore este varianta cu propulsie 100% electrică a seriei Folgore. Automobilul dispune de o putere de 550 CP, un cuplu de 820 Nm, poate să ruleze cu viteza maximă de220 km/h, accelerând de la 0 la 100 km/h în 4,1 s. Pachetul său de baterii are o capacitate de 105 kWh și sub caroseria mașinii încă se află platforma tehnică Giorgio, realizată în cardul grupului FCA înainte de adoptarea strategiei platformelor STLA, promovată după extinderea grupului și adoptarea denumirii Stellantis. Foarte probabil, viitoarea generație a seriei se va baza pe platforma STLA Large.
Principala noutate tehnică pe care o aduce acum Maserati Grecale Folgore este sistemul AWD-Disconnect, care se ocupă cu deconectarea tracțiunii integrale. Când tracțiunea integrală nu este necesară, vehiculul transferă tracțiunea numai pe puntea spate. Rezultă o reducere semnificativă a consumului de energie și o creștere consecventă a autonomiei (până la 580 km), confirmându-se ca un punct de referință în ceea ce privește excelența în segmentul său.
Tranziția între tracțiunea integrală și cea spate are loc în 500 de milisecunde, prin decuplarea fizică a arborilor punții față de pe fuzete. Această soluție, spre deosebire de alte sisteme de pe piață care limitează deconectarea la nivelul motorului sau al diferențialului, permite izolarea reală și completă a transmisiei, maximizând astfel economisirea de energie. Întregul proces este gestionat de o strategie de control autonom care nu necesită nicio intervenție din partea conducătorului.
Sistemul de gestionare inteligentă a tracțiunii utilizează o rețea de senzori și algoritmi avansați capabili să proceseze mii de parametri pe secundă. Printre aceștia se numără: cererea de cuplu, temperatura frânelor, panta drumului, viteza și accelerația instantanee, modul de conducere selectat, temperatura exterioară și activarea sistemelor de control dinamic al vehiculului, precum ABS, ESC, ASR și vectorizarea cuplului la frânare. Această analiză predictivă permite șoferilor să aleagă cea mai eficientă configurație în orice moment fără a renunța la tracțiune și siguranță activă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/Maserati-Grecale-Folgore-MY26_HERO-scaled.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)