Electrificarea intervine incisiv în evoluția vehiculelor comerciale ale mărcii franceze prin noua generație Renault Trafic. Platforma sa tehnică a fost dezvoltată de către divizia Ampere mizând pe o arhitectură de 800 V și extinderea familiei de variante va asigura un grad de versatilitate a ofertei remarcabil. Printre altele, aceasta va include configurații de tip cabină simplă pe șasiu, cabină cu platformă, benă basculantă și carosare cu container.
Debutul noii serii Renault Trafic E-Tech pe piață este programat pentru 2026 și va avea ca obiect o variantă tipică van. Platforma sa nativ electrică de tip „skateboard', concepută pentru a optimiza capacitatea de încărcare în raport cu amprenta la sol, are o consolă frontală extrem de redusă, sistemul de propulsie fiind montat în spate. Faptul duce, de asemenea, la un diametru de bracaj echivalent cu cel al lui Renault Clio (10,3 metri).
Dincolo de eco-responsabilitate, cei mai importanți factori pentru o utilizare urbană ușoară sunt dimensiunile compacte și agilitatea. Modelul de caroserie L1 al seriei Renault Trafic E-Tech oferă o capacitate de încărcare de 5,1 mc pentru o lungime de 4,87 m și o lățime de 1,92 m. Autoutilitara de tip L2 are o capacitate de încărcare de 5,8 mc la o lungime de 5,27 m, ampatamentul fiind cu 40 cm mai lung. În același timp, față de cazul generației deja cunoscute, înălțimea totală a fost redusă la 1,90 m, asigurând accesul la toate parcările subterane.
Urmărind optimizarea flexibilității în utilizare, Renault Trafic E-Tech Van este propus cu două opțiuni de baterie: Urban Range sau Long Range. Pentru șoferii de cursă lungă, bateria cu Long Range cu tehnologie NMC (nichel-mangan-cobalt) oferă cea mai mare densitate de energie pentru o autonomie maximă de aproximativ 450 km (WLTP). Această baterie va fi disponibilă imediat după lansare.
Pentru utilizatorii care operează preponderent în oraș, bateria pentru Urban Range utilizează tehnologia LFP (fosfat de litiu-fier) fără metale rare precum cobaltul sau nichelul. Acest model combină un preț competitiv cu o autonomie de aproape 350 km (WLTP), ceea ce este suficient pentru cei mai mulți livratori din zonele metropolitane. Această baterie va fi disponibilă ulterior debutului comercial al seriei Renault Trafic E-Tech.
Bateriile sunt compatibile cu o nouă tehnologie de încărcare rapidă la tensiunea de 800 V. La o sursă de încărcare rapidă de curent continuu, bateria se poate încarca de la 15% la 80% în aproximativ 20 de minute, acumulând energie pentru o autonomie de 260 km.
La nivelul sistemului de propulsiei se rearcă adoptarea unui motor electric de nouă generație. Cu o putere de 150 kW și un cuplu de 345 Nm, acesta a fost dezvoltat în Europa și este deosebit de eficient. În condițiile date, noul Renault Trafic E-Tech Van are o capacitate de remorcare de 2 tone și o sarcină utilă de 1,25 tone (omologare în curs).
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/Renault-Trafic-Van-E-Tech-electric-1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)