Proaspăt lansatul Porsche Cayenne Electric arată impresionant, dar tehnica și potențialul său sunt și mai impresionante!

Câteva cuvinte relevante pentru a începe: noul Porsche Cayenne Electric Turbo este cel mai puternic automobil de serie al mărcii produs vreodată, dispunând de 1156 CP. Paradoxal, frânele cu discuri PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake – opționale) rareori ajung să fie folosite, deoarece până la 97% din situațiile de încetinire întâlnite în conducerea curentă pot fi gestionate fără contribuția sistemului de frânare tradițional.

Acesta ar fi numai unul dintre uimitoarele aspecte caracteristice noii platforme tehnice propuse de marca germană la nivelul SUV-urilor sale de top. În ansamblu, eficiența ridicată și versatilitatea excepțională ale acesteia sunt obținute prin soluții și abrodări constructive care depășesc ușor tot ceea ce oferă în mod curent industria actuală pentru SUV-urile de clasă mare.

Tot despre varianta Porsche Cayenne Turbo, notăm că accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde, de la 0 la 200 km/h în 7,4 secunde și atinge o viteză maximă de 260 km/h. Cuplul său atinge 1500 Nm atunci când este activată funcția Launch Control. Printre detaliile tehnice care fac posibile aceste performanțe ale noului sistem de propulsie se numără și răcirea directă cu ulei a motorului electric de pe puntea spate, al cărei scop este să asigure o putere și o eficiență ridicate în mod continuu. Inovația respectivă a fost preluată din motorsport. În modul normal de condus, sunt disponibili 630 kW (857 CP). Prin intermediul funcției Push-to-Pass, se pot activa încă 130 kW (176 CP) timp de 10 secunde prin apăsarea unui buton.

Oferta de debut mai include și versiunea denumită simplu Porsche Cayenne Electric, al cărei sistem de propulsie dezvoltă 300 kW (408 CP) în funcționare normală și 325 kW (442 CP) cu un cuplu de 835 Nm în situația activării Launch Control. Porsche Cayenne Electric accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, atingând o viteză maximă de 230 km/h.