Oare viteza redusă este un factor prin care se poate limita poluarea în marile orașe? Unii primari sunt convinși de asta. Iată și un exemplu concret – primarul orașului Grenoble, situat la poalele Alpilor francezi.
Acesta va impune o regulă prin care 80% din drumurile pe care le are în subordine Primăria să aibă limitare de 30 km/h. Decizia va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2016 și va afecta circa jumătate de milion de oameni.
Este pentru prima oară când în Franta o aglomerare urbana de această dimensiune ia o astfel de decizie, aflată în vigoare până acum doar în unele orașe mai mici. Totuși, în funcție de stilul de conducere, o mașină poate polua mai mult la o viteză de 30 km/h, decât la una de 60 km/h. Oare există studii și în acest sens? Așteptăm cu interes rezultatele?
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/09/TechTravels_12.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/07/limita-viteza-30-kmh.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/06/dorian-popa-filmeaza-volan.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/05/google-maps-limita-viteza-1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)