Locuri de munca in Mureș: Bugetul pentru primul an – ce cheltuieli trebuie să susții după lansarea propriei afaceri

 

Ai obosit să fii dezamăgit de locurile de muncă din Mureș și ai decis să-ți iei viitorul profesional și financiar în propriile mâini, așa că ai deschis o afacere. Dar ești abia la îneput de drum. Uite ce calcule trebuie să-ți faci.

Buna funcționare a unei afaceri depinde de valoarea capitalului investit în procurarea acelor bunuri și echipamente necesare lansării activității, însă este condiționată în egală măsură de susținerea cheltuielilor operaționale pe care societatea le va genera pe parcursul funcționării sale.

Acoperirea cheltuielilor cu salariile, chiriile sau serviciile prestate de terți sunt importante mai ales în perioada în care afacerea, fiind debutantă, nu generează suficiente încasări.

Lansarea unei afaceri presupune realizarea unei investiții în echipamente, mobilier, dotarea spațiului de lucru, crearea unui site de prezentare și alte elemente necesare lansării unui serviciu sau produs nou pe piață.

Ulterior, buna funcționare a afacerii necesită angajarea de personal, plata chiriei, a serviciilor de contabilitate sau a reclamelor efectuate periodic. În plus, o primă perioadă după începerea activității societatea își va calibra fluxurile de lucru, își va stabili procedurile și va aplica noile lecții învățate.

Tocmai de aceea, afacerile debutante nu reușesc să obțină venituri la nivelul cheltuielilor în primele luni de activitate, ceea ce face necesară infuziile periodice de capital din partea antreprenorului.

Iată mai jos care sunt principalele cheltuieli pe care o societate le va susține în perioada în care desfășoară activități economice și care, până la atingerea pragului de rentabilitate, vor fi suportate de către antreprenor din surse proprii:

  1. Afacerea necesită angajați

Cheltuielile cu salariile și contribuțiile sociale aferente reprezintă una dintre cele mai importante cheltuieli pe care o firmă le are. Buna funcționare a activității este condiționată de cantitatea și calitatea resurselor umane atrase în proiect.

  1. Materiile prime și consumabilele

Oferirea de produse sau servicii pe piață necesită aprovizionarea cu materii prime sau materiale consumabile conform rețetei sau fișei tehnologice. Este esențial ca societatea să își procure aceste elemente în cantități suficiente, la momentul potrivit, iar asta generează costuri importante pentru firmă.

Spre deosebire de alte tipuri de costuri suportate de către societate (impozite și taxe sau salarii), antreprenorul poate obține înlesniri la plată din partea furnizorilor, ceea ce va ajuta societatea pe termen scurt, până în momentul încasării facturilor emise pentru bunurile și serviciile livrate.

  1. Activitatea va genera consumuri de utilități

Orice activitate economică, cu atât mai mult activitățile de producție, va genera consumuri de utilități (energie electrică, apă caldă sau apă rece, gaze sau colectarea deșeurilor menajere). Bugetarea acestora la valoarea reală este esențială, pentru a nu afecta bunul mers al afacerii și a determina întreruperi ale activității.

  1. Serviciile de contabilitate

Serviciile de contabilitate sunt foarte importante pentru orice afacere, depunerea situațiilor financiare la timp fiind obligatorie. Cu toate că serviciile de contabilitate nu sunt cele mai mari cheltuieli pe care o afacere va trebui să le acopere, ele nu pot fi neglijate în niciun caz.

  1. Bugetul de reclamă al firmei

În prezent, cea mai mare provocare a unei afaceri nu este legată de producție, ci de promovarea serviciilor sau a produselor ca primă etapă necesară realizării vânzărilor.

Bugetul necesar promovării afacerii este stabilit în funcție de mediul de promovare ales, în funcție de frecvența reclamelor și durata campaniilor publicitare. Astfel, antreprenorul va trebui să asigure un buget lunar de reclamă și publicitate pentru a susține vânzările societății.

Adaugă un comentariu