(P) Ce trebuie sa stii despre EGR-ul masinii?

EGR sau Exhaust Gas Recirculation este un dispozitiv care ajuta la reducerea poluarii. O masina cu egr polueaza si consuma mai putin combustibil.

Aceasta piesa este folosita de zeci de ani pe camioane, ea si-a facut prima data aparitia in 1970 insa abia prin anii 2000 a inceput sa intre in productia de masa.

Cum face asta? Cu ajutorul supapei egr masina recircula o parte din gazele de evacuare si le introduce inapoi in galeria de admisie.

Gazele sunt racite de la o medie de 750 de grade pana undeva la 160 de grade Celsius, folosindu-se de lichidul de racire la masinii.

Este important de stiut ca si masinile diesel dar si cele pe benzina au EGR, diferenta dintre ele este ca la diesel se infunda mult mai des si poate ajunge sa creeze probleme, uneori atat de mari incat masina nu va mai porni.

Trebuie sa stii ca egr-ul masinii nu functioneaza atunci cand motorul este la ralanti sau in turatie maxima. De obicei, aceasta valva porneste intre 1200 si 3200 de turatii la diesel si intre 1800 si 4600 la motoarele pe benzina.

Masinile diesel tind sa aiba probleme cu egr-ul odata cu inaintarea in varsta. Dieselul genereaza mult mai multa funingine comparativ cu benzina, in urma procesului de ardere.

Cum supapa egr preia o parte din gazele de evacuare, rezultatul este unul inevitabil. Supapa se va umple de funingine si nu va mai functiona, existand variantele ca ea sa ramana tot timpul deschisa sau inchisa. In ambele variante masina nu va mai functiona in parametrii.

Simptome egr defect. Odata ce acesta s-a defectat simptomele nu vor ezita sa apara. Sansele sunt ca masina ta sa nu mai porneasca, sa intampini o functionare grea, neregulata la ralanti. Masina ta va avea pierderi de putere dar si o acceleratie mai greoaie si un consum mai ridicat de combustibil.

Vestea buna este ca egr-ul se poate da jos foarte usor de pe masina si poate fi curatat chiar de tine. Daca nu vrei insa sa te murdaresti, el poate fi curatat la orice atelier cu 100-150 de lei.

Dupa o curatare masina va reveni la normal.

Nu recomandam sa anulati egr-ul si sa resoftati masina. In acest caz masina ta va consuma mai mult si in cazul unei masini diesel poti ajunge sa ai probleme si cu filtrul de particule. Insa, cum multi stiti, cei care isi anuleaza egr-ul ajung sa anuleze si filtrul de particule.

Daca ajungi sa faci toate astea masina ta nu va mai trece ITP-ul. Si cand ne gandim ca se ajunge la asta pentru a inlocui o operatiune care costa 150 de lei maxim, curatarea egr-ului.

Adaugă un comentariu