(P) Cele mai comune defecțiuni pentru care poți pica ITP-ul

Dacă ești șofer, atunci știi că inspecția tehnică periodică este un proces care nu-l poți evita dacă vrei să circuli liber cu mașina. Fie că ești profesionist și conduci în fiecare zi în interes de serviciu, fie că ești un începător care tocmai și-a luat permisul, mai devreme sau mai târziu va trebui și tu să treci prin ITP, așa că ar fi bine să știi dinainte ce te așteaptă.

Dacă te prezinți la inspecție nepregătit, cu o mașină care nu a mai fost verificată tehnic de multă vreme, ai toate șansele să pici inspecția. Din acest motiv, înainte să-ți vezi mașina urcată pe un elevator auto, ar fi bine să te asiguri că toate defecțiunile au fost remediate, astfel încât să nu fii nevoit să repeți acest proces. Tocmai de aceea, am pregătit pentru tine o listă cu cele mai comune defecțiuni pentru care poți pica această inspecție. Iată care sunt:

Defecțiunile la sistemul de frânare

Sistemul de frânare joacă o importanță capitală în cadrul unei inspecții ITP, motiv pentru care orice defecțiune a acestuia poate încheia defavorabil o inspecție. În consecință, din momentul în care vehiculul tău intră pe un stand de frana, totul trebuie să meargă bine. Fie că e vorba de discurile, plăcuțele sau conductele de frână, toate trebuie să fie în stare perfectă. Nu trebuie să existe urme de rugină sau de uzură pe acestea, nu trebuie să se simtă trepidații sau zgomote ciudate la frânare și acestea nu trebuie să aibă urme de fricțiune sau crăpături.

Urmele de rugină

Aspectul autoturismului prezentat la inspecție este, și el, foarte important. Parbrizul, geamurile și caroseria trebuie să se afle într-o stare bună de întreținere ca să poți trece de ITP. Orice crăpătură pe parbriz, indiferent de dimensiune sau de locul în care se află, îți va aduce o respingere la ITP. De asemenea, urmele de rugină pe portiere, praguri sau aripi, precum și urmele de lovituri pe caroseria mașinii, pot la rândul lor să ducă la un rezultat negativ în cadrul inspecției.

Problemele la sistemul de direcție și anvelope

Când vine vorba de defecțiunile la sistemul de direcție, inspectorii ITP nu vor sta prea mult pe gânduri și te vor pica. Dacă volanul trage într-o direcție sau alta, dacă auzi diverse sunete atunci când treci peste o groapă sau o șină de tramvai, atunci ar trebui să treci printr-un service auto înainte să te prezinți la inspecție. Totodată, e foarte important să știi că anvelopele cu care te prezinți la ITP trebuie să fie în stare bună, fără urme de uzură sau deteriorare și trebuie să se afle în conformitate cu cele listate în cartea de identitate a vehicului, altfel vei pica inspecția.

Avarii la sistemul electric și erorile de bord

Sistemul electric este esențial pentru securitatea în trafic. Fie că e vorba de faruri, semnalizatoare, ștergătoare de parbriz sau chiar sistemul de aer condiționat, toate trebuie să fie în stare bună de funcționare pentru un rezultat pozitiv. Este, de asemenea, important ca martorii de bord și alte lumini de avertizare să fie, și ele, într-o bună stare de funcționare, fără erori și lumini aprinse.

Nu în ultimul rând, ar fi bine să faci și o verificare a tuturor farurilor și semnalizatoarelor pentru a te asigura că nu există becuri arse sau care funcționează necorespunzător. În cazul în care te confrunți cu astfel de probleme, ar fi bine să treci printr-un service înainte de inspecție.

Adaugă un comentariu