(P) De ce să nu judeci niciodată o mașină second hand după preț?

În ziua de astăzi investiția într-o mașină second hand reprezintă o dovadă de curaj. Nu toti ne putem permite insa o masina noua sa cumparam,deci ce ramane de facut?

Noul trend in lumea samsarilor auto si a firmelor de se ocupa cu vanzarea de masini second hand este sa cumpere masini aflate inca in garantie sau iesite recent avand kilometri putini si carte service.In acest fel pot convinge de multe ori chiar si pe cei mai sceptici clienti ca le vand masini bune.Profitul vanzatorilor de masini sa fie cat mai mare apeleaza la cateva trucuri care cu greu pot fi observate la prima vedere.Pentru a cumpara masini second hand cu carte service la zi si cu kilometri putini la bord cumpara masini avariate.Oamenii sunt dispusi uneori sa se imprumute si faca credite  pentru a isi cumpara o masina second hand cat mai buna posibil.Masini avariate pot sa fie aduse din orice tara dar in top sunt cele provenite din Belgia,Franta,Olanda.Ocolesc deseori Germania pentru ca acolo au inceput sa creasca preturile si masinile mai scumpe prefera sa le dezmembreze,decat a le vinde la un pret derizoriu est-europenilor.Din Germania cine mai aduce asemenea masini trebuia sa ia mai multe nu doar una singura pentru a obtine preturi mici sau lua pe cele cu dauna totala!

Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul

Faptul că în România mașinile second hand se cumpără la un preț destul de ridicat a dus la nașterea unui nou business, altul decât afacerea deja populară și anume cumpărarea din străinătate a unor mașini ieftine rulate și vânzarea lor în țară. Samsarii au văzut în generozitatea românilor o oportunitate de a face si mai multi bani și astfel mulți dintre ei nu s-au mai mulțumit cu profit de maxim 1000 de euro per masina.Cumpara masini  accidentate,le aduc in tara si repara sa fie în stare perfectă de funcționare.

Majoritatea sunt cumparate de la licitatii auto datorita pretului mic si ofertei bogate la sume de sub 5000 de euro masini care daca nu ar fi avariate ar costa minim 15.000 de euro.Transportul unei masini costa in general maxim 1000 de euro pana in tara iar costul reparatiei  rareori depaseste 4000 de euro .Problema nu o reprezinta profitul vanzatorilor ci faptul ca aceste masini reprezinta o amenintare la siguranta circulatiei . În tarile vestice aceste masini nu reprezinta nici o atractie datorita tarifelor foarte mari in service la reparatie.In plus acestea risca sa nu mai treaca inspectia tehnica din tara respectiva si radiate din circulatie definitiv.Testele realizate de Organizația EuroNcap demonstrează că o mașină accidentată nu mai funcționează niciodată la fel ca înainte.Masini care au obtinut ca masini noi 5 stele la testele de impact, dupa  accident si reparatie avand airbag-urile inlocuite au obtinut maxim 3 stele iar asta este ingrijorator.

Principala problemă a mașinilor avariate și reparate este cea a airbag-urilor si pieselor folosite.Multe elemente de caroserie nu sunt inlocuite cu altele noi si sunt indreptate iar piesele provin din dezmembrari. Oricât de bine ar fi fost efectuată reparația, acestea nu mai funcționează ca înainte și astfel, în eventualitatea unui accident, șansele de supraviețuire ale șoferului și ale celorlalți pasageri sunt aproape nule. Tot pentru a economisi și a câștiga mai mult, samsarii refac mașini din bucăți pe care le sudează pentru a obține un vehicul acceptabil ca aspect, dar care nu mai are ce căuta pe carosabil din punct de vedere al pericolului pe care îl reprezintă. De asemenea, schimbă între ele actele mașinilor astfel încât și mașinile accidentate să poată fi vândute. Din aceste motive, la ora actuală, România deține rușinosul loc 1 în calitate de țara cu cel mai mare număr de morți și răniți din accidente rutiere la nivel european!

Cum să cumperi o mașină second hand și să fii sigur de fiabilitatea ei?

Nu recomandăm cumpărarea unei mașini second hand pe cont propriu, fără o analiză a acesteia din partea unui specialist. Pentru a merge la sigur, fără a pierde timp și bani și fără a vă risca propria viață și pe cea a celor din jur, apelați la experții autoverificate.ro. Pasiunea pentru domeniul auto precum și numărul mare de mașini verificate până acum sunt două din principalele motive pentru care echipa autoverificate.ro este imposibil de păcălit chiar și de cel mai experimentat samsar. Acești specialiști descoperă orice tentativă de fraudă și merg pe deviza că orice mașină second hand bună, trebuie să mai reziste cel puțin încă 100.000 de kilometri de la momentul achiziției, așa încât dumneavoastră să aveți garanția că ați făcut alegerea potrivită.

Adaugă un comentariu