(P) SKF satisface cerințele pieței cu pompe de apă optimizate

Pompa de apă este inima sistemului de răcire auto. SKF oferă clienților săi una dintre cele mai robuste și performante game de pompe de apă de pe piață. Dar chiar și cea mai puternică pompă de apă se poate și se va defecta în cazul în care componentele ce o înconjoară sunt deteriorate sau dacă circuitul de răcire nu este curățat cu atenție înainte să se instaleze o nouă pompă de apă. 

 Pe lângă faptul că oferă una dintre cele mai variate game de pompe, SKF îmbunătățește în mod constant componentele tehnice din portofoliul de pompe pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale pieței și a reflecta procesul de dezvoltare tehnologică.

Pentru motoarele problematice cunoscute, pompele noastre includ acum cea mai recentă tehnologie de etanșare cu carbură de siliciu pentru a asigura o protecție optimă împotriva contaminării. În plus, pentru unele aplicații critice, pompa de apă a fost reproiectată pentru a îmbunătăți caracteristicile mecanice acolo unde este posibil. Acest lucru poate varia de la schimbarea corpului pompei de apă, la creșterea capacității de încărcare a rulmentului sau la schimbarea materialului rotorului.

Cu toate acestea, o pompă de apă este pe atât de bună pe cât sunt și componentele adiacente precum și starea generală a motorului, care poate fi problematică în special în cazul mașinilor mai vechi.  Cauzele secundare tipice ale unui parc auto  îmbătrânit constau în garnituri de cilindru cu uşoare scurgeri, fulii de arbore cotit cu amortizare torsională uzate sau mici scurgeri interne ale supapelor EGR răcite cu apă, care pot reduce semnificativ performanța și durata de viață a pompei de apă. În timpul reparației pompei de apă, SKF recomandă, prin urmare, verificarea completă și, dacă este necesar, schimbarea  simultană a tuturor componentelor înconjurătoare.

Un alt aspect principal pentru performanța optimă a pompei de apă este condiția și specificația corectă a lichidului de răcire. Sistemul de răcire al unei mașini trebuie să fie curat pentru a funcționa la o eficiență maximă. Amestecul de lichid de răcire lubrifiază etanșarea și în timp ce mașina îmbătrânește, radiatorul autovehiculului formează depuneri solide care pot înfunda sistemul de răcire și pot cauza defecțiuni ale pompei.

Din acest motiv, SKF recomandă să spălați întotdeauna sistemul înainte de a monta o nouă pompă de apă. Această procedură trebuie efectuată cu motorul aflat la temperatură ambiantală și va dura mai mult timp, deoarece în circuitul de răcire sunt incluse componente precum radiatorul de încălzire și eventual supapa EGR și / sau schimbătorul de căldură.

Sistemele de etanșare din ceramică ce au o durată lungă de viață sunt deosebit de sensibile și se bazează foarte mult pe lichidul de răcire curat și bine amestecat. În general, este absolut normal ca pe la etanșările unei pompă de apă nou instalată să existe o pierdere ușoară de lichid prin orificiul de scurgere. Această pierdere minoră ar trebui să se oprească în câteva minute sau după câțiva kilometri parcurși. Orice scurgere ulterioară reprezintă o problemă și poate fi cauzată de un lichid de răcire ales greșit sau contaminat.

Pentru motoarele critice, pompele de apă SKF includ acum cea mai recentă tehnologie de etanșare pe bază de carbură de siliciu (SiC) pentru a asigura o rezistență și mai mare la fluidele contaminate și pentru a minimiza impactul contaminării. Acest lucru va reduce riscul unei defecțiuni premature a pompei de apă.

Cu toate acestea, în timp ce etanșările SiC pot prelungi durata de viață a pompei, acestea pot fi încă slăbite prin alegerea unui tip sau a unui amestec greșit de lichid de răcire. O problemă comună este utilizarea apei de la robinet, în locul apei distilate, ca parte a amestecului. Consintența calcaroasă a apei de la robinet și proprietățile abrazive pot uza chiar și cele mai bune etanșări, degradând rapid capacitatea de etanșare și distrugând astfel pompa. Din acest motiv, consultați întotdeauna manualul producătorului mașinii privind recomandările asupra tipului de lichid de răcire.

taguri
Adaugă un comentariu