Ce doare mai tare decât poluarea e lipsa banilor

Eliminată la 1 ianuarie printr-un hei-rup pus sub semnul îndoielii, dar așteptat de mulți, ne trezim în situația în care se cere o nouă taxă auto chiar de către cei care au dorit scoaterea ei.

Că se va ajunge aici nu era o surpriză. Odată cu eliminarea taxei, statul pierdea miliardele care alimentau Rabla, Casa Verde și alte programe. Se colectaseră peste 5,2 miliarde de lei de-a lungul timpului, chiar dacă UE a obligat România să dea banii înapoi, cu dobândă: minim 6,5 miliarde.

Ni se spune că au crescut masiv importurile de mașini second hand, că acestea poluează, și că avem Rabla pentru cine vrea mașină nouă. Cum e situația diferită față de anul trecut când scoaterea taxei era o idee bună?

Când ai o țară cu salariul minim net de 1000 de lei pe lună în care 70% din mașinile din parcul national au între 11 și 20 de ani, nu ar trebui să fie o surpriză ce se poate întâmpla când scoți o taxă care îi împiedica să cumpere mașini ieftine, dar vechi, din afara țării.

În ultimii 10 ani, toate variantele propuse de România au fost respinse, într-un final, de Comisia Europeană, dar până în acel punct au fost aplicate.

Să te joci cu nervii și bugetele a milioane de români timp de 10 ani nu este corect, și măcar în ultimul ceas cineva ar trebui să recunoască un adevăr trist: ce doare mai tare decât poluarea e lipsa banilor.

Adaugă un comentariu

Cauta masina