NU TOT CE SE CONDUCE, ZBOARĂ

În adolescență, când citeam diferite cărți SF și acțiunea se petrecea prin anul 2020, mașinile de regulă zburau și se conduceau independent, pe șosele aeriene interminabile sau chiar prin tunele care străbăteau pământul de la un capăt la altul. În realitate, lucrurile în 2022 stau complet diferit față de ce își închipuiau autorii SF.

Realitatea din întreaga lume: automobilul a evoluat destul de mult, chiar dacă încă se deplasează pe patru roți și stă lipit de pământ. Avem conducere semiautonomă, dar care este încă dependentă, în mare parte, de marcajele de pe șosea. Criza semiconductorilor a arătat cât de vulnerabilă este producția de automobile inteligente, iar cel mai mult au suferit modelele pentru marea masă a populației și mai puțin cele de lux.

Un studiu realizat de către Ernst&Young ne arată că primele 16 companii producătoare din lume au realizat în ultimul trimestru al anului 2021 cel mai bun profit de până acum, deși vânzările au scăzut cu 16%. Profitul lor operațional a crescut cu 11%, până la 23,1 miliarde de dolari și asta din două motive: cipurile care mai existau au fost direcționate către modelele scumpe și profitabile, dar și faptul că aproape că nu mai există reduceri, deoarece cererea este foarte mare și producția mică. Spre exemplu, producătorul japonez Toyota a anunțat că cererea este atât de mare pentru noul Land Cruiser, încât clientul ar putea aștepta până la patru ani de la plasarea comenzii.

Realitatea din România: la fel ca în restul lumii, nici aici automobilul nu zboară, dar nici pe roți nu prea se descurcă din cauza infrastructurii care pare să nu evolueze prea repede. De fapt, în marile orașe ale țării, nu numai că nu zboară, dar mersul cu mașina se rezumă în cea mai mare parte a timpului la a sta pe loc în trafic.

Tedi Iliescu,
Redactor Sef Auto Bild România

Adaugă un comentariu