“Alo! Am ramas fara baterie. Hai sa-mi dai curent!”

In articolul de astazi vom trata una dintre vechile probleme ale soferilor, si anume bateria descarcata.

De multe ori ati fost in situatia in care bateria masinii a fost schimbata in urma cu doar 2 – 3 ani, iar acum este “pe duca”. In cazul acesta, ar trebui sa “lucrati” putin la modul de utilizare al masinii.

Drumurile scurte sunt cele mai dureroase pentru o baterie, intrucat aceasta se descarca si nu are suficient timp sa se reincarce. In loc sa sofezi pana la supermarket-ul de vis-a-vis doar pentru ca masina ta consuma putin, ar trebui sa te gandesti ca pe distante scurte bateria este afectata, iar pe termen lung, asta nu e o afacere.

In mod normal, o baterie ar trebui sa functioneze intre 5 si 6 ani, insa descarcarile repetate si incarcarile necorespunzatoare pot aduce moartea acumulatorului mult mai rapid. Chiar si asa, cu un incarcator de intretinere poti prelungi durata de viata a bateriei.

 

“Alo! Am ramas fara baterie. Hai sa-mi dai curent!”

Orice sofer care conduce o masina mai veche ar trebui sa aiba in portbagaj si un set de cabluri de curent de calitate. In continuare va vom explica pasii pe care trebuie sa ii faceti atunci cand vreti sa “luati” sau sa “dati” curent.

1. Cablul rosu se conecteaza la borna pozitiva a bateriei descrcate.

2. Celalat capat al aceluiasi cablu se prinde la borna bateriei de la care se ia curent.

3. Cablul de culoare neagra se conecteaza la borna negativa de la bateria masinii care da curent.

4. Celalalt capat al cablului negru se va atasa de o piesa metalica neizolata din compartimentul motor al masinii care primeste curent.

5. Se porneste motorul masinii donoare

6. Se porneste motorul masinii a carei baterie s-a descarcat

7. Se scot cablurile atasate in ordine inversa.

jumping

Adaugă un comentariu