Oficialii din Ingolstadt au motive serioase de bucurie. Zilele acestea se împlinesc 40 de ani de când Audi a introdus pe o mașină de serie ci un motor cu cinci cilindri în linie.
Evenimentul a avut loc în 1976, iar modelul care a beneficiat de acest motor cu cinci cilindri a fost cea de-a doua generație a lui Audi 100. Inginerii au avut de ales între un motor cu șase sau cu cinci cilindri, însă spațiul oferit de Audi 100 și distribuția maselor a dat naștere unității cu cinci cilindri.
Motorul avea 2,1 litri și producea 136 CP și 185 Nm. Doi ani mai târziu, Audi a venit și cu o versiune cu carburator care avea capacitatea de 1,9 litri și producea 115 CP la 5.400 rpm și 154 Nm la 3.700 rpm. În 1979, Audi a pus și o turbină pe motorul de 2,1 litri și l-a montat pe modelul 200 5T. Propulsorul oferea 170 CP și 265 Nm, cu mult mai bine comparativ cu performanțele inițiale.
Dar inginerii Audi nu s-au oprit aici și au venit și cu un intercooler, motiv pentru care au reușit să crească puterea motorului la 200 CP. Cuplul motor a fost și el majorat la 285 Nm.
Via | Motor1
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2016/08/audi-celebrates-40-years-of-five-cylinder-engines.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2024/10/Audi-A5-SH-022.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/11/twitter.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/11/teaser-Audi-Q8-e-tron.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)