D.O.T. – Ce este, cum a aparut si cum se citeste codul de pe anvelope

In ultima perioada, anvelopele au devenit un subiect tot mai cautat de public, asta si datorita actului normativ prin care soferii sunt obligati sa circule cu masini echipate cu pneuri de iarna in anumite conditii de drum.

Odata cu aceasta lege, vanzatorii de anvelope second-hand au inceput sa prospere, iar astfel de depozite au aparut la tot pasul. In cautarea unui pret bun, oamenii vor merge catre astfel de centre si, nu de multe ori, vor avea supriza ca nu au facut o “afacere” buna.

Pentru cei care apeleaza la centrele de anvelope second-hand am pregatit un material in care va vom explica ce este codul D.O.T. si cum se citeste acesta, astfel incat alegerea pneurilor rulate sa fie facuta cu cap.

Codul D.O.T. este o combinatie de cifre si litere care a fost stadardizata de Ministerul Transporturilor din SUA (Department of Transportaiton). Acesta contine informatii despre producatorul pneului, tara de provenienta si data fabricatiei.

Codul D.O.T. se afla inscriptionat pe flancul anvelpei, insa de multe ori, ultimul grup de cifre, cel care indica data fabricatiei, apare doar pe un singur perete al pneului.

Citirea codului D.O.T.

bg-dot-info

DOT XXXX XXX(X) 000(0)

Primele doua caractere inscriptionate dupa D.O.T. reprezinta tara de fabricatie si numele producatorului, iar ultimele doua caractere din acest grup de patru reprezinta dimensiunea. Aceasta din urma este standardizata de producator.

Urmatorul grup de patru sau trei caractere este ales tot de producator si reprezinta lotul si tipul anvelopei in codul intern.

Ultimele patru (trei) caractere vor fi doar cifre si reprezinta data de fabricatie a anvelopei. Primele doua reprezinta saptamana din an in care a fost produs pneul, iar ultimele doua anul de fabricatie. In cazul anvelopelor produse pana in 2000, pe flancul acestora aparea un cod din trei cifre, ultimul reprezentand anul deceniului respectiv.

Articole similare