Povestea mașinii Dacia 1300 S, primul automobil românesc de curse

Au fost vremuri în care Dacia făcea furori în automobilismul de la noi. Numele pilotului mecanic care a pregătit un model Dacia 1300 pentru curse este Marin Dumitrescu, o legendă a automobilismului mioritic, ajuns la 96 de ani.

Marin Dumitrescu este unul dintre piloţii români care a devenit cunoscut după ce a făcut să strălucească pe circuit la începutul anilor ‘50 modelul BMW 328.

Marin Dumitrescu

După ce a participat la sute de competiţii şi a pregătit zeci de maşini pentru el şi diverse alte echipe, cu un an înainte să se retragă de la volan, Marin Dumitrescu a pregătit prima Dacia de curse, Dacia 1300 S.

“Am început să lucrez după câteva bricolări pe Dacia 1100. Dacia 1300 îmi spunea că poate mai mult decât arată. Am început să o studiez în amănunt, să-i pipăi părţile slabe şi cele forte”, a povestit Marin Dumitrescu pentru evz.ro în urmă cu câțiva ani.

Acesta a continuat: “Am adus-o de la 1300 cmc la 1500 cmc. Cum? Băgându-i cămăşi de Renault 16. De la acelaşi model am luat supape, ţevile de eşapament erau făcute de Jean Alexe, iar pistoanele de fraţii Teodorescu. Ţinuta de drum era dată de amortizoare şi stabilizatoare duble şi i-am lăţit jantele”.

Fostul pilot a concluzionat: “I-am pus ulei Castrol pentru că al nostru era apă de ploaie și anvelope Dunlop”.

Primul test a fost la Raliul Zăpezii, de la Braşov, unde Dacia 1300 S s-a situat în primele cinci. După ce a fost pensionată, Dacia 1300 S a stat abandonată în curtea fabricii, iar ulterior a fost vândută.

Foto: autosworld.eu