Căruță sau mașină? Iată cum arăta primul autoturism ÎNMATRICULAT în BUCUREȘTI!

Roșii, galbene, albe, negre, mai mari, mai mici, mai noi sau mai vechi, autoturismele din București fac parte din viața noastră. Milioane de mașini circulă zilnic prin București și sute se înmatriculează zilnic. Totuși, care a fost prima mașină înmatriculată în București și ce număr a avut aceasta?

Se pare că primul aututorism care a primit numere de București a fost un FN Herstal, fabricat în 1900. Fabrique Naționale d`€™Armes de Guerre din Belgia a produs 47 de Herstal-uri în 1900, iar două au ajuns pe pământ mioritic.

Bazil G. Assan a fost primul român care și-a comandat un astfel de autoturism, o raritate la vremea respectivă. Bazil G. Assan era cunoscut în țară ca fiind primul român care a făcut înconjurul lumii. Acesta a adus mașina în țară și a primit din partea autorităților vremii numărul 1B. În acea perioadă, mașina era poreclită “Vaporul lui Assan”.

Prințul George Valentin Bibescu a fost următorul român care și-a comandat un FN Herstal. Acesta era un împătimit al automobilismului. Pentru că dorea ca mașina lui să fie prima îmatriculată în București, dar numărul 1B îl primise deja Bazil G. Assan, Prefectura Capitalei a făcut un compromis și i-a oferit acestuia numărul 0B, datorită rangului pe care-l avea George Valentin Bibescu, notează playtech.ro.

Specificații tehnice FN Herstal

FN Herstal face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucureşti ajungând cea cu nr. 40. Motorul mașinii era pus în funcţiune prin acţionarea unei manivele, iar pentru a putea circula noaptea, automobilul era dotat cu două felinare cu petrol.

Acționarea direcției se făcea prin intermediul unui lanț și două leviere de directie. Acceleratia era acționată manual printr-o rozetă de pe coloana de direcție si un sistem de scripeti. Totodată, roțile erau prevazute cu bandaje de cauciuc. Autoturismul atingea viteza maximă de 30 km/h.

Adaugă un comentariu

Articole similare