Mercedes SL 65 AMG Black Series vs TechArt GT2 – Puterea contrastelor

Dinamismul suprem este un scop care poate fi atins in mai multe moduri. Alaturarea modelelor TechArt GT2 si SL 65 AMG Black Series o demonstreaza cu prisosinta.

De fapt, AMG a intervenit atat de profund asupra modelului standard, incat se poate vorbi despre o complexa chirurgie de remodelare. Pe dinafara, masina mai este identificabila vizual ca Mercedes SL, dar proportiile sale sunt altele, pavilionul nu mai poate fi escamotat, si din caroseria originala nu a ramas mai nimic. Avem aici un obiect cu totul diferit de roadster-ul rafinat al seriei SL.

Masina nu se vrea nici pe departe a fi o frumusete, estetica sa tinand mai degraba de acel domeniu-limita al frumusetii bestiale. La vederea lui SL 65 AMG Black Series, simti cum atitudinea martiala se degaja prin fiecare detaliu perceptibil. Acest coupé ar fi putut foarte bine sa apara in filmele seriei „Razboiul Stelelor“, in calitate de masina de serviciu a lui Darth Vader.

Daca ne apropiem de zona conceptului tehnic, vom constata ca si acolo se regaseste ceva din latura teatrala a designului: SL 65 AMG Black Series are caracteristici impresionante, insa nu foarte bine armonizate si, din acest motiv, nu neaparat dedicate eficientei dinamice pure. Cum altfel ar putea fi interpretata cuplarea unui propulsor V12 biturbo, oferind un potential debordant, cu o cutie automata depasita, cu numai cinci trepte? Schimbare binevenita fata de modelele SL 65 AMG tipice: masa lui Black Series e cu 165 kg mai mica, datorita utilizarii fibrei de carbon pentru capota motorului, capacul portbagajului, acoperisul fix, spoiler si eleronul mobil, care iese in afara caroseriei la peste 120 km/h.

TechArt GT2 se adreseaza cunoscatorilor, fara sa arate ca un spectacol pe roti
TechArt GT2 este rezultatul unui demers complet diferit. Daca numele TechArt sugereaza pe undeva o apropiere de gratia artelor, ei bine, masina reflecta perfect ideea respectiva. Punerea sa la punct pare sa fi fost facuta de adevarati artisti ai tehnicii si designului, capabili sa nu distruga in procesul creatiei nici dozarea fina a caracteristicilor, nici rafinamentul estetic.Porsche este considerat un artist clasic al domeniului automobilelor supersport. TechArt este ceva aparte, putand fi considerat un reprezentant al noului val. Modul sau de lucru: nu neaga meritele clasicilor, ci isi dezvolta potentialul creativ pornind de la acestea.

Intr-un fel, este ca si cum un pictor contemporan ar lua o panza pictata mai demult de, sa zicem, Van Gogh, fara a-i schimba ideea de baza, dar revizuind-o profund in privinta tehnicii de executie si a cromaticii. Pentru a pune la punct acest vehicul, TechArt nu s-a aruncat la modificari dementiale si la tehnici epatante. TechArt GT2 e o masina ultraperformanta, fara a reflecta niciun pic de diletantism. Dovada: nu s-a renuntat la cutia manuala.

SL 65 AMG ar fi dat bine ca masina de serviciu a lui Darth Vader in „Star Wars“
Ne aflam in fata a doua obiecte care, desi au acelasi scop declarat, materializeaza viziuni creative complet aparte. Ce se intampla mai departe? In timpul acceleratiilor, SL 65 AMG Black Series rage ca scos din minti. Cu siguranta, rotile sale din spate s-ar transforma imediat in fum daca nu ar exista un limitator electronic de cuplu si daca o parte din colosala putere a motorului nu s-ar pierde in convertizorul cutiei automate.

Un alt simptom de gestionare precara a resurselor regasim in manifestarile cutiei de viteze. Stimulata de valul de putere a motorului biturbo, aceasta schimba destul de rapid treptele de jos in sus, dar, dupa franarea la intrarile in viraje, „uita“ sa schimbe treptele si de sus in jos, lasandu-l pe pilot fara propulsie la iesirea din curba. Neajunsul se remediaza folosind schimbarea manuala a vitezelor, cu ajutorul clapelor de la volan. Astfel, e pusa si mai clar in evidenta intarzierea din executia comenzii si patinarea sesizabila a convertizorului de cuplu, insa, cel putin, iti alegi fara probleme treapta potrivita pentru situatia curenta de pilotaj. Ar mai fi nevoie sa va acomodati cu comportamentul violent al pneurilor Dunlop Sport Maxx GT. Acestea dau semne abia sesizabile inainte de a pierde complet aderenta, fapt pasibil de a oferi surprize in privinta stabilitatii in accelerare si la viteze mari.

In general, monstruosul rechin de Stuttgart, cu steaua in dinti, este obedient fata de dorintele celui de la volan, dar, la limita, pilotajul lui SL 65 AMG Black Series se transforma intr-o lupta om-masina. TechArt GT2 se comporta cu totul atltfel. De la inceput, configuratia tehnica a masinii (motor spate, cutie manuala) iti spune ca nu va fi usor. Entuziasmant este ca automobilul iti da toate semnalele necesare pentru a-l mentine sub control, totul fiind sa inveti sa le „citesti“. Agilitatea si eficienta raspunsului la comenzi sunt avantajate de masa redusa a masinii si de progresivitatea pneurilor Michelin Pilot Sport Cup+. Tendinta puternica a spatelui de a amorsa derapaje nu te ia prin surprindere si, prin urmare, controlarea sa poate fi folosita ca procedura de pilotaj. Sistemul de reglare automata a suspensiei PASM este prezent, insa folosirea sa estompeaza semnele tendintelor naturale de comportament si nu se justifica pe circuit.

SL 65 AMG Black Series e mai comod de condus pe drum, mai puternic, mai mare, spectaculos si semnificativ mai scump. Toata lumea va fi impresionata. Cine nu se lasa furat de acest peisaj dramatic, va alege TechArt, pentru ca este intotdeauna mai rapid. Nu cumva chiar asta doream?

Adaugă un comentariu