Peticești toba și păstrezi 200 de euro

Reparații? Cu cât mai ieftine, cu atât mai bine! Uneori, cumpăratul și schimbatul sunt doar comodități.

Apare o gaură în toba de eșapament și micul Smart începe să sune ca o mașină sport. Poate fi măgulitor, însă e interzis. În general, rugina este cea care produce astfel de lucrări nedorite de tuning acustic. În cazul de aici, conducătorul a lovit toba în timp ce manevra cricul: s-a grăbit, a învârtit tare și coarba a luat-o pe o direcție greșită. Pe lângă gaura din tobă, și cotul flexibil al țevii s-a ales cu o zdrelitură. Greșeală scumpă, la prima vedere. Orientativ, în cazul unui automobil obișnuit, toba nouă și montarea sa la un atelier service ajunge să coste vreo 360 de euro. Cumpărată de pe internet, acea tobă completă are prețul de 200 de euro. Nici cotul flexibil nu poate să rămână în forma afectată. La capetele sale, țeava poate fi tăiată, urmând să fie sudat (eventual, prins cu coliere) acolo un alt segment cu tot cu un cot flexibil funcțional. În varianta reparațiilor, cheltuielile ajung să scadă până la suma de 15 euro.

Strict în cazul de față, nu s-a putut recurge la cea mai ieftină variantă: spațiul evacuării de sub caroseria unui Smart e foarte strâmt, iar cotul flexibil are una dintre extremități inaccesibilă. În plus, lovirea tobei s-a soldat și cu deteriorarea interiorului – acolo zornăiau bucățele metalice. S-a ales varianta unei înlocuiri complete, care nu e o operațiune prea dificilă.

Pas cu pas: o intervenție la circuitul de evacuare

Cot flexibil Țesătura metalică zdrelită nu mai leagă etanș galeria cu țeava de evacuare. Funcția sa include și amortizarea vibrațiilor. În plus, pe aici poate intra apă.

Prinderi La Smart, extremitatea de sus a cotului flexibil e fixată cu șuruburi atipice. Pentru a interveni asupra lor este necesară o cheie inelară stelată, de tip E 12.

Toba finală Ce spun inscripțiile ștanțate: indicativul e24 este important. Această tobă este în conformitate cu standardele europene în vigoare, deci poate fi instalată fără griji.

Tampoane Piesele din cauciuc din punctele de fixare ale țevii se „coc” în timp și devin casante. Un spray siliconic va înlesni scoaterea lor de pe bride.

Pastă de gresare Aceasta reține și scăpările de gaze pe la îmbinări. Nu folosiți produse dubioase: rezistența sa la temperaturi ridicate e proprietatea fizică esențială.

Control Lovitura care a găurit toba a afectat și partea de jos a bării din spate. Din fericire, e o deteriorare locală de mici dimensiuni. Nimic nu se zgâlțâie, bara e bine fixată.

Reparația circuitului de evacuare nu e dificilă, de felul ei. Șuruburile ruginite sau tampoanele deteriorate pot pune probleme.

Cost: 160 de euro

Timp de lucru: 60 de minute

 

Verdict

Peticirea unor găuri din circuitul de evacuare reprezintă soluția convenabilă numai dacă toate componentele din zonă sunt în stare bună. În cazul unei proliferări extinse a ruginei, înlocuirea segmentelor mari din circuit este într-adevăr necesară.

Adaugă un comentariu