Volum la maxim: posibilități de extindere a portbagajului

Uneori, portbagajul se dovedește insuficient, iar ultima soluție sunt containerele adiționale.

Vacanța care vine aduce cu ea nu numai bucurie, ci și frustrări – când constați că nu poți pune în portbagajul automobilului tot ce ți-ai dori să iei cu tine. Volumul acestuia are niște limite și, după ce faza așezării optimizate a bagajelor este consumată fără un succes total, mai rămân două variante: fie renunțarea la unele dintre bagaje (ceea ce este deprimant, și nu vrem să avem o vacanță deprimantă), fie suplimentarea volumului util prin intermediul unor containere externe.

Portbagajul suplimentar cu prindere pe plafon și așa-numitul cargobox, care se fixează la spatele mașinii, ar trebui să fie suficiente pentru necesitățile unui concediu cu familia. Combinând cele două variante, se va obține un volum util adițional de peste 1000 de litri – fără a lua în calcul rabaterea banchetei. Un astfel de volum e mai mare decât cel pe care îl oferă în mod normal portbagajul unui break de clasă medie sau mare.

Deoarece nu există soluții-minune, undeva trebuie să apară compromisurile. Primul va fi cel de ordin estetic – mașina echipată cu containere suplimentare nu va mai arăta la fel de plăcut ca de obicei. Apoi – și asta este ceva serios – portbagajele suplimentare (odată ce vor fi pline) vor schimba poziția centrului de greutate al mașinii.

Poziționarea acestuia mai sus decât în mod normal sau îngreunarea considerabilă a punții din spate afectează ținuta de drum și stabilitatea, așa că presupun mai multă precauție în timpul conducerii. Mai mult de atât: dacă se dorește îmbarcarea unei mase într-adevăr importante de obiecte, consultarea și respectarea datelor tehnice ale mașinii privind masa maximă admisă și încărcarea maximă a punților devin imperios necesare.

Ceva mai noi și mai comode în utilizare sunt containerele de tip cargobox, proiectate pentru fixarea pe cârligul de remorcare sau prin intermediul altor dispozitive. Modelul Thule testat de redacția germană AUTO BILD se poate prinde pe un suport de biciclete, este imun la capriciile meteorologice și oferă un volum util de 300 de litri.

Sfat de bun-simț: asamblarea și prinderea pe mașină a containerelor pentru bagaje nu trebuie să fie făcută sub presiunea timpului. Toate componentele trebuie să fie perfect aliniate, îmbinate și fixate, în conformitate cu instrucțiunile producătorului. La fel de important ca problema masei totale îmbarcate: distribuirea cât mai uniformă și cât mai echilibrată a conținutului containerelor pe suprafața lor de încărcare.

Bagajele cele mai mari și mai grele ar trebui să fie amplasate cât mai simetric și cât mai aproape de centrul din planul orizontal al automobilului. N-ar fi rău ca înainte de plecarea în vacanță să faceți un tur de testare cu automobilul încărcat complet. În cazul utilizării unui cargobox, este posibil ca și camera pentru manevre în marșarier să devină inutilă.

Bineînțeles, este de așteptat pierderea vigorii accelerațiilor și creșterea consumului cu unul sau doi litri la suta de kilometri. Cei care încă nu au reușit să-și îmbarce toate bagajele dorite mai au varianta achiziționării unei remorci ușoare (fără frânare). Masa maximă admisă a acestora trebuie să rămână sub pragul de 750 kg.

Totuși, nu investiți într-o remorcă doar din cauza bagajelor de vacanță. Dacă nu aveți și alte necesități de transport curente, nu e într-adevăr necesară. Sau puteți să închiriați una. În plus, manevrarea pentru parcare e mult mai grea și vine ca temă la pachet.

 

 

Portbagaj aerodinamic – Aerobox Thule Motion XT M

Volumul util e de 400 l. Încărcarea și descărcarea se pot face fie prin stânga, fie prin dreapta. Forma lunguiață poate fi improprie unor obiecte masive.

 

Cargobox – Cargobox Thule Backspace XT

Montat pe un suport exterior pentru biciclete, Transportbox BackSpace XT adaugă 300 l la volumul util al mașinii. Avantajele sale țin de accesul ușor la bagaje și conceptul practic bine pus la punct.

 

Portbagaj de pavilion – Thule Canyon XT

Portbagajul Thule Canyon XT a fost inspirat de tema offroad. Poate primi multe obiecte mari și grele, dar acestea trebuie să fie amarate și au zero protecție la capriciile meteorologice.

 

Verdict

Portbagajele pentru pavilion ar putea rezolva problema bagajelor fără mărirea gabaritului mașinii în plan orizontal – ceea ce se va întâmpla în cazul unui cargobox, dar care are avantajul de a fi mai ușor accesibil. Indiferent de soluția aleasă, aptitudinile dinamice ale automobilului vor fi afectate.

Adaugă un comentariu