Start-booster: start la pachet

Cât de eficiente sunt așa-numitele dispozitive start-booster? Clarificări.

Toată lumea are oroare de așa ceva: pui contactul, auzi un clic discret și asta a fost tot. AUTO BILD a pus intenționat într-o astfel de situație penibilă un Mercedes, dar pentru o cauză bună. Reluăm scenariul, într-o manieră mai puțin literară, de fapt, complet realistă: motorul nu pornește pentru că bateria mașinii a rămas fără resurse.

Să vedem acum de ce sunt în stare cele două dispozitive start-booster special aduse la fața locului. Voltmetrul ne arată că bateria Benzului mai are o tensiune de doar 2,5 V, fiind aproape complet descărcată. Floare la ureche pentru Multi Pocket Booster, un produs Kunzer.

El resuscitează mașina imediat, generând un curent de 500 de amperi, cu intensitate de vârf la 1200 de amperi. Masă: 1,1 kg. În carcasa lui se află o baterie litiu-polimer performantă, de unde și prețul său relativ ridicat, cotat la 200 de euro. Din punct de vedere tehnic, Multi Pocket Booster nu a dezamăgit sub nicio formă.

Cea de-a doua ipoteză presupune pornirea unui Suzuki Swift cu ajutorul unui dispozitiv A.T.U. care costă numai 50 de euro, fiind semnificativ mai ieftin. În cazul său, putem conta pe un curent de 350 de amperi cu intensitate de vârf de 700 de amperi, masa obiectului fiind de 3,34 kg.

Acest start-booster s-a descurcat binișor la Swift, dar la tentativa de a porni Mercedesul a eșuat. Nimic de zis, în instrucțiuni scria că A.T.U. Booster este destinat numai motoarelor cu benzină având cilindree de până la 1,6 litri.

Cedările episodice ale bateriei pot fi cauzate de condusul pe distanțe scurte, de-a lungul cărora nu are loc o încărcare suficientă. Dacă tocmai a trebuit să oferi asistare bateriei la pornire, ar fi bine să conduci mașina pentru măcar 30 de minute în vederea unei porniri normale ulterioare.

 

Astfel funcționează un start-booster

1. Cablurile scurte au rolul de a reduce rezistența electrică în timpul furnizării energiei pentru pornire. În fond, avem nevoie la borne de o intensitate mare.

2. Branșarea (I) trebuie să fie simplă și fără improvizații la prinderea cablurilor. Dacă motorul tot nu pornește în aceste condiții, repetați încercarea.

3. Branșarea (II) Nu neglijați instrucțiunile de utilizare. În principiu, după ce se face branșarea la borne, se execută și conectarea dispozitivului booster.

4. Efect total. În cazul unei baterii a mașinii extrem de descărcate, apăsați ambele butoane ale boosterului, pentru un potențial maxim.

5. Porniți motorul! În cazul nostru, mașina a pornit din prima. Pentru o eventuală a doua încercare, ar fi fost nevoie de o pauză de răcire a boosterului.

6. Power bank. Un dispozitiv start-booster ar putea fi folosit inclusiv pentru încărcarea unui smartphone, a unei tablete sau a altor gadgeturi.

 

Măsurarea bateriei: Voltajul necesar

14 V: În general, un releu întrerupe conexiunea bateriei cu alternatorul la atingerea tensiunii de 14 V.

12,7 V: Bateria e complet încărcată. La această tensiune, bateria funcționează cel mai bine.

12,4 V: În acest caz, bateria este pe jumătate încărcată și ar trebui să i se furnizeze energie cât mai curând.

11,8 V: Cu o asemenea tensiune, bateria este epuizată, ca după o zi grea de muncă. Motorul nu poate fi pornit. Aveți grijă să o încărcați cu un redresor, ca să nu devină irecuperabilă.

< 11,8 V: Sub 11,8 volți este posibil ca bateria să fi suferit deteriorări definitive. Chiar și în urma unei reîncărcări substanțiale, parametrii săi normali nu vor mai fi atinși. Nu te vei putea baza pe ea să pornească din nou sau să se mai încarce complet vreodată.

 

Sfatul nostru

Dispozitivele start-booster sunt de real folos dacă sunt încărcate regulat. În funcție de parametrii constructivi, au nevoie de încărcare la intervale de la una la șase luni. Avantaj: știi că, indiferent cum se va prezenta bateria mașinii de dimineață, poți să pornești. Util dacă îți trebuie zilnic mașina!

Adaugă un comentariu