UPDATE LaFerrari – succesorul lui Enzo (video)

 

Cu 963 CP, urmasul lui Enzo este cu 303 CP mai puternic decat acesta, avand montat in pozitie centrala cel mai puternic motor aspirat din lume.

 

Am decis sa numim noul model LaFerrari pentru ca acest nume este expresia maxima a ceea ce defineste compania noastra – excelenta’, a declarat presedintele lui Ferrari Luca di Montezemolo.

Era si greu de gasit un nume mai elocvent dupa ce predecesorul sau a purtat numele fondatorului firmei Enzo Ferrari.

La Ferrari este si primul Ferrari care utilizeaza sistemul HY-KERS. Motorul V12 aspirat preluat de la F12 berlinetta a fost modificat atingand 800 CP la 9250 rpm, fiind cel mai puternic motor aspirat din lume (128 CP/litru) si avand si cel mai inalt regim de turatie.

Acesta este cuplat cu un motor electric de 163 CP, alimentat de la baterii care cantaresc 60 kg, plasate intre punti chiar pe podeaua masinii pentru a obtine un centru de greutate scazut (cu 35 mm mai coborat decat la Enzo). Integrarea bateriilor in podeaua masinii a crescut rigiditatea caroseriei cu 27%. Tot in acelasi scop si scaunul este fix fiind integrat in structura masinii. Pozitia de condus se regleaza prin ajustarea pedalierului si a volanului.

Caroseria este realizata din patru tipuri diferite de tipuri de fibra de carbon fiind realizata in acelasi departament in care se produce si masina de Formula 1.

La bord exista si un al doilea motor electric, care actioneaza sistemele auxiliare ale motorului.

Cuplul maxim total este de peste 900 Nm.

Bateriile se incarca atat la franare si de fiecare data cand motorul V12 produce mai mult cuplu decat e nevoie, cum se intampla de exemplu in viraje. In aceste situatii decat sa fie transmis la roti, cuplul  in exces este convertit in energie si stocat in baterie.

Grupul motopropulsor hybrid este cuplat cu o cutie DCT cu dublu ambreiaj si 7 trepte.

La Ferrari are o distributie a maselor de 41/59% fata/spate si dispune de aerodinamica activa, beneficiind de difuzorul si priza de ghidaj fata si de difuzor spate si eleron.

Pneurile Pirelli P Zero (265/30 -19 fata, 345/30-20 spate) sunt incaltate pe jante de 19, respective 20 de inci, iar franele ceramice Brembo sunt standard, la fel ca si diferentialul electronic de generatia a treia E-Diff 3 si controlul tractiunii EF1-Trac similar cu cel din Formula 1. Suspensia magnetica adaptiva promite un compromis foarte bun pe circuit.

LaFerrari atinge 200 km/h sun 7 secunde si ajunge la 300 km/h in doar 15 secunde, viteza maxima fiind de peste 350 km/h.

Doar 499 de exemplare vor fi construite, cu 100 mai mult decat in cazul lui Enzo.

UPDATE

Adaugă un comentariu