Ford Kuga II de la 12.000 euro: Un Ford în șantier

Totul e să faci mișcarea potrivită la timpul potrivit: Ford a prezentat seria SUV-urilor Kuga în 2008 și succesul a urmat imediat.

Unul dintre motivele de la baza acestuia ține de proiectarea mașinii în consonanță cu preferințele clientelei europene, din moment ce întreaga tradiție a SUV-urilor Ford americane nu putea fi valorificată în contextul modului de viață de aici. În acest sens, ne amintim de încercările eșuate de a importa seriile Maverick sau Explorer, care s-au dovedit a fi neadaptate așteptărilor de pe piața europeană.

De cum a fost lansată Kuga (asamblată în uzina germană de la Saarlouis), lucrurile au evoluat exploziv pentru Ford. Designul original și cu inspirație dinamică, dimensionarea conformă cu cotele clasei compacte, comăreia a fost decisă introducerea la nivel mondial a noii serii Ford Escape – în Europa, prezentată ca fiind Kuga II. Cu producerea sa a fost însărcinată uzina de la Valencia.

După testul de anduranță desfășurat în 2016 de AUTO BILD de-a lungul a 100.000 km cu un exemplar Kuga 2.0 TDCi 4×4 Titanium (163 CP), părerile au fost împărțite. Entuziasmul din primele zile de utilizare a fost domolit de apariția unor probleme la sistemul de navigație și la ștergătoare. În timp, cutia de viteze Powershift cu dublu ambreiaj a pierdut sesizabil din promptitudinea răspunsului. Apoi s-au rupt și niște șuruburi de la carcasa cuplajului interaxial (Ford a admis că nu e un caz izolat). Tot în timp, depunerile din galeria de admisie au redus puterea motorului.

Cât despre consumul mediu de 8,8 l/100 km, aceasta nu a fost o cifră tocmai convingătoare. În completarea imaginii privind seria Kuga II, din statistici a rezultat că s-au mai văzut probleme la cutiile automate, la sistemele de aprindere și la apariția prematură a coroziunii. La defecte de fabricație au fost menționate hayoane montate imperfect, zgomote ale unor elemente de finisare interioară sau pavilioane panoramice neetanșe. La mașinile din prima fază de producție s-au consemnat ocazional scurgeri de ulei.

Ca alternativă second-hand, Kuga II are argumentele sale. Cine trăiește în mediul rural îi va aprecia prețul convenabil și aptitudinile de transport (mai ales în cazul versiunilor diesel). Mașina se descurcă binișor pe drumurile montane. Motoarele cu benzină EcoBoost tind să consume mult în sarcină, însă corespund unei utilizări urbane curente. Faceliftul din 2016 se recunoaște și după nivelul mai ridicat al prețului cerut.

Verdict

Cea de-a doua generație a SUV-ului Ford are puncte slabe și mai mici, și mai mari. Din punctul de vedere al caracteristicilor în sine, mașina ar fi o achiziție bună. Pentru a preveni bătăile de cap, ar trebui preferate exemplarele cu dosar de service complet.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare