Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Mult volum cu stres puțin

Un fenomen rar în privința fiabilității și funcționalității: Honda Civic Tourer. Dar e greu de găsit. Am testat un exemplar fabricat în 2015 cu 91.000 km la bord. Prețul cerut: 12.590 de euro.

Greu de crezut asta! Avem aici o Honda Civic Tourer în vârstă de 3 ani, care arată mult mai bine decât ar fi de așteptat după un rulaj de 90.000 km – afișat la bord, de altfel. E drept, nici nu a fost maltratată în vreun fel. Nu se vede nicio boțitură pe caroserie, deformare pe jantele din aliaj ușor și nici vreo zgârietură pe elementele interioare de finisare. De obicei, clientela automobilelor japoneze se poartă frumos cu ele. Nici deteriorările tipice care apar în timp nu se observă: nu există pișcături de rugină, nici chedere deformate sau crăpate, nici picături de ulei sau alte lichide pe sub mașină.

În schimb, discurile de frână scârțâie – o manifestare adesea întâlnită la Honda, prezentă inclusiv la cea de-a noua generație a seriei Civic. Pe de altă parte, statisticile TÜV ne arată că automobilul se prezintă bine deasupra mediei în privința fiabilității frânelor. Oarece slăbiciuni s-au făcut observate la sistemul de lumini, însă acestea nu intră nici pe departe în categoria defectelor costisitoare.

Ceva ce nu știu cei mai mulți: Civic Tourer este o referință a volumului util în cadrul segmentului său. Sub podeaua unui portbagaj încăpător se mai găsește încă un compartiment care poate primi două trolere nu prea mari. Existența acestuia surprinde pentru că marginea de încărcare (aflată la nivelul podelei) este, oricum, situată destul de jos – la o înălțime de 57 cm față de sol, mai precis. Doar Skoda Octavia Combi, care are o lungime mai mare cu 10 cm, poate să îmbarce tot atâtea bagaje. Însă breakul mărcii din Cehia nu are o banchetă superflexibilă, rabatabilă inclusiv în sus, și nici rezervorul amplasat sub scaunele din față, sau circuitul de evacuare tras pe lângă prag.

Designul neobișnuit i-a făcut pe mulți potențiali clienți să fie sceptici. În plus, motorul cu benzină a fost criticat pentru o caracteristică de cuplu nu prea bună, dar aceste propulsoare aspirate, având distribuție variabilă VTEC antrenată prin lanț, sunt deosebit de fiabile. Răspunsul la accelerație este bun în jumătatea superioară a plajei de turație. Nu prea multe motoare cu patru cilindri de mare serie sunt capabile să urce atât de ușor până la 7000 rpm. Nici propulsorul diesel i-DTEC de 1,6 litri nu are vreo slăbiciune anume, dar abia începând din toamna anului 2015 a primit conformitate Euro 6.

 

Dacă un Civic Tourer din a 9-a generație nu a fost exploatat abuziv, riscul de defecte e minim

Cele mai multe dintre aspectele discutabile ale generației precedente au fost eliminate sau îmbunătățite. Blocarea frânelor la puntea din spate a devenit ceva foarte rar, dar încă mai apare ocazional prin statistici. Jocul culbutorilor se cere a fi verificat și reglat la fiecare 100.000 km. Adesea, la costul acestei operațiuni va fi adăugat și cel al unei noi garnituri de capac de chiulasă, dar totalul nu e o sumă de speriat (în jurul a 150 de euro). Idee practică: ruloul portbagajului poate fi depozitat sub podea, lângă marginea hayonului.

Amortizoare spate reglabile

Numai pentru puntea din spate a fost oferită suspensie reglabilă, dar starea ei ar trebui să fie verificată.

Consum de ulei

Respectând tipul de ulei recomandat (0W-20), unii utilizatori au constatat consumuri relativ ridicate. Eventual, se poate încerca și cu 5W-30;

Lufturi inegale în zona hayonului

Uneori, hayonul nu a fost fin reglat la fixarea în balamale. Reglarea cu atenție a poziționării sale va rezolva problema;

Blocarea frânei de staționare

Fenomen mult mai rar ca la fosta generație. Simptome: demaraj mult îngreunat, caroserie care se lasă pe spate, zgomote și încingere a discurilor.

 

Verdict

Conceptul funcțional și fiabilitatea lui Civic Tourer au fost bine puse la punct. Puținele eventuale puncte slabe nu sunt ceva care să dea dureri de cap. În virtutea comportamentului meritoriu de până acum al tehnologiei mașinii, susținem că aceasta își va păstra calitățile pe termen lung.

Uite cum arată 2017 Honda Civic Type R – Debut

Adaugă un comentariu