Kia Sportage de la 11.000 de euro: Cu garanția pe masă!

Cea de-a treia generație Kia Sportage nu rămâne doar solidă, ci și simpatică. Chiar și primele modele încă mai au garanție.

Kia a lansat noua generație Sportage, iar noi v-am expus prima experiență cu modelul sud-coreean în România în numărul 5/2016 al revistei AUTO BILD. Modelul aflat acum la început de drum are capacitatea necesară să joace în aceeași ligă cu producătorii europeni. Din punct de vedere estetic, lucrurile s-au schimbat masiv, noua filozofie de design Kia făcându-și apariția și pe Sportage. Interiorul a primit și el materiale de o calitate superioară.  Acum, că vânzările se vor relansa (simțim că Sportage poate să devină un model cerut pe piața locală), n-ar strica să aruncăm o scurtă privire peste cea de-a treia generație a SUV-ului asiatic.

În dreptul punctelor forte putem trece, fără nicio jenă, garanția de șapte ani oferită de Kia. Tot aici putem nota cu încredere tehnologia aflată la interior. După două generații, aceasta s-a maturizat și nu a mai produs erori neplăcute. Ba mai mult, materialele aspru criticate în trecut au fost cizelate, iar plasticele au suferit și ele o transformare pozitivă.

Kia SportageDin păcate, tehnologia prezentă pe cea de-a treia generație Kia Sportage este puțin depășită, iar acest lucru s-ar putea să te supere atunci când îți dorești mai multe din partea producătorul sud-coreean, mai ales comparat direct cu rivalii europeni. Chiar și așa, atuurile lui Kia Sportage nu se opresc aici. Mai avem de bifat spațiul interior generos, confortul sporit și ceva abilități de off-roader care te vor surprinde plăcut în momentele grele din afara drumului asfaltat.

Acum să ne oprim atenția și asupra elementelor negative. În primul rând, masa totală mare duce la o uzură rapidă a plăcuțelor de frână, dar și la o deteriorare timpurie a articulațiilor suspensiei. Probleme au fost raportate și în dreptul sistemului de aer condiționat. Cei care sunt în căutarea unui cal de cursă lungă ar trebui să opteze pentru versiunile echipate cu transmisia automată. Ambreiajul cutiei manuale se duce’ rapid. Așa că ai mare grijă când mergi în târg să-ți alegi mașina.

Cea de-a treia generație a lui Kia Sportage poate fi achiziționată și la un preț de 11.000 de euro, însă versiunile echipate cu dieselul 1.7 CRDi, unul dintre cele mai dorite propulsoare din gamă, pornesc lejer de la 14.000 de euro. Deși probleme majore nu au fost raportate, nu uita să alegi un vehicul cu un istoric de service curat. O vizită la un mecanic de top te-ar putea scuti de eventualele probleme nevăzute.

Kia Sportage: Mașină solidă, care nu-ți dă bătăi de cap

Sud-coreenii au învățat rapid ce au de făcut și după două generații, Kia Sportage a ajuns la maturitate. {i e bună, solidă și nu prea generează bătăi de cap. Anumite versiuni au avut probleme cu electronica motorului, altele au raportat o funcționare defectuoasă a sistemului de aer condiționat, iar rugina își face apariția când te aștepți mai puțin. În rest, să auzim numai de bine.

Probleme cu frânarea
Problemele apărute la pompa de vacuum au fost rezolvate în service printr-o rechemare. Au fost vizate motoarele 1.7 CRDi.

Uzura ambreiajului
Ambreiajul a fost subdimensionat, iar asta se vede rapid. Din păcate, garanția nu va acoperi și uzura lui.

Sistemul de lumini
Deși s-au raportat probleme la sistemul de lumini, mentenanța precară a fost cauza.

Kia SportageMotorul
În primele loturi au existat situații când motorul a cedat complet. Garanția de șapte ani acoperă această problemă.

Bateria
Dacă vehiculul este folosit în special pe distanțe scurte, bateria este foarte solicitată.

Kia SportageSistemul de frânare
Masa totală ridicată duce la o uzură rapidă a plăcuțelor și discurilor de frână.

 

Verdict
Kia se bucură de un succes major în ultima perioadă. Producătorul care în trecut era considerat Rățușca cea Urâtă s-a transformat într-o Lebădă matură. Iar garanția de șapte ani nu are cum să nu îți pună un zâmbet pe buze.

Adaugă un comentariu