Mercedes G (463) de la 20.000 euro: Genial sau primitiv?

Din timp în timp, uneori la intervale de ani, nu se poate ca fiecăruia dintre noi să nu-i fi trecut prin cap întrebarea: ce-ar fi să am un Mercedes Clasa G în faţa casei?

Au trecut 38 de ani de când vehiculul 4×4 al mărcii a pornit la asaltul terenurilor dificile. Tot de atunci, el reprezintă un vis mai mult sau mai puţin accesibil pentru destui doritori de automobile.

Cota de preţ a Clasei G pe piaţa second-hand a fost mai mereu ridicată. Aici ne-am oprit asupra unui exemplar dintre cele mai abordabile, un G 320 CDI din 2008. Preţul afişat este de 29.980 euro. Sub capotă se află turbodieselul economic de 3,0 litri care, după atâţia ani, încă se prezintă decent referitor la nivelul poluării. Combinaţia cromatică a maşinii este marţială: negru obsidian pe dinafară, tapiţerie din piele neagră pe dinăuntru. Printre dotările aflate la bord se numără navigaţia, sunroof-ul, scaune cu reglaje electrice, cârlig de remorcare şi altele. Rulajul este de 220.800 km, iar semnele de uzură presupuse de acesta sunt vizibile.

Să lăsăm deoparte zgârieturile laterale care demonstrează că fostului posesor îi plăceau plimbările prin alte locuri decât pe asfalt. În principiu, Clasa G nu are ce să păţească în mod special de la aşa ceva, doar pentru astfel de activităţi a fost proiectată. Mult mai multe exemplare Clasa G şi-au găsit sfârşitul pe autostrăzi decât în offroad. Pe termen lung, vopseaua de pe muchiile caroseriei se subţiază din cauza abraziunii provocate de efectul puternic al aerului, în mers. Maşina oferă o ambianţă relativ plăcută la 160 km/h, dar consumul atestă că transmisia nu a fost făcută, ca demultiplicări, pentru croaziere lungi. Vorbim despre o valoare medie de peste 16 l/100 km. Cine trage serios de maşină se va vedea nevoit să umple rezervorul de 96 l după vreo 400 km. Şi din alte motive recomandăm ca proprietarul de Clasă G să dispună de resurse financiare consistente: asigurări, impozit, revizii şi altele.

Pe de altă parte, teama de reparaţii mecanice frecvente şi demenţial de costisitoare este nejustificată. Clasa G este un aşa-numit Mercedes de şcoală veche – pur şi simplu, nimic nu-l poate ucide. Este cât se poate de solid în privinţa fabricaţiei. Mai puţin plăcut este că motorizările şi transmisiile mai recente care au ajuns să intre în dotarea sa provin de la proiecte mai puţin solicitante ale casei şi sunt puse serios la încercare atunci când trebuie să-l animeze pe greoiul Mercedes Clasa G. Frânele resimt şi ele sarcinile grele. Ce-ar mai fi de spus: la un moment dat, rugina se insinuează pe la praguri, îmbinările portierelor şi ramele geamurilor. De-a lungul a 10 ani de la primele semne, o caroserie (produsă de Magna, la Graz) poate fi afectată ireparabil. Poate că e mai bine ca Clasa G să fie doar un vis frumos.

Verdict

Cum o fi să te plimbi cu Clasa G pe un drum de ţară înzăpezit? Nimic mai idilic. Uriaşul te va purta pe acolo ca în palmă. Dar în umbră pândesc costurile mari de exploatare şi întreţinere. Doar pasionaţii se vor bucura de Clasa G.

Adaugă un comentariu