Opel Astra K: Tânăr, dar deja sub 10.000

Pare încă proaspăt și, totuși, Opel Astra K are prețuri surprinzător de tentante. Poate fi o afacere bună? Exemplarul testat a ieșit pe poarta uzinei în 2017, dar deja are la bord un rulaj de 157.400 km. Prețul cerut: 9.480 de euro.

Eforturi semnificative au fost depuse de către Opel pentru a face din actuala generație Astra K o mașină bună. S-a acordat o mare atenție la remedierea punctelor slabe care s-au strecurat în proiectul fostei generații. Astra J a fost considerată obeză, având dimensiuni exterioare mari și un interior cam neîncăpător.

În privința următoarei generații, Opel a promis și o reducere a masei cu până la 300 kg. Toată lumea a fost atentă la această provocare, inclusiv redacția AUTO BILD. Specialiștii mărcii din Rüsselsheim au reușit în cazul versiunilor diesel o scădere a masei de la 1528 la 1330 kg. Noua generație s-a dovedit a fi, deopotrivă, mai agilă și mai confortabilă. Lungimea sa este cu 5 cm mai mică, dar pasagerii din față și din spate au sesizabil mai mult spațiu la dispoziție.

În continuare, designerii s-au ocupat cu detoxifierea planșei de bord. Multe dintre butoanele vizibile la Astra J au dispărut, lăsând loc unei ambianțe simple, cu zone funcționale care nu au nimic astenizant sau greu de înțeles.

Urmare a acestui amplu efort de opti­mizare, exemplarele seriei J sunt afectate de o depreciere importantă pe piața second-hand. Automobilele cu o vechime mai mare de 4 ani au ajuns să fie propuse la prețuri foarte reduse.

Pentru această Astra K, fabricată cu doi ani în urmă, vânzătorul cere numai 9.480 de euro. Acest preț incredibil are, totuși, o explicație: rulajul destul de ridicat al mașinii, care a sărit deja de pragul celor 150.000 km. În plus, primul proprietar nu prea a consimțit să dea banii pe opțiuni.

Imediat după pornirea motorului, un alt avantaj față de fosta generație Astra se face sesizat. Actualul propulsor turbodiesel oferit sub indicativul 1.6 CDTI este mult mai bine insonorizat. Nici vorbă de sunetul ca de ronțăit al modelelor predecesoare. La un așa sunet discret, te întrebi dacă nu cumva și performanțele sunt oarecum reduse. Nu este cazul, mai toată lumea care a condus automobilele Astra K în versiuni diesel a fost de părere că, pentru 110 CP, merg destul de bine.

Tot la impresii plăcute intră și consumul. În conducere curentă, cifra din fața virgulei va fi mai întotdeauna un 4. Ca să sari peste pragul celor 6,0 l/100 km trebuie să insiști serios pe accelerație și să nu vrei să folosești cu bun-simț cele 6 trepte ale cutiei de viteze. Schimbătorul acesteia este ușor și precis de manevrat.

Dat fiind rulajul într-adevăr ridicat, aspectul interiorului este cu atât mai demn de apreciere. Nu se observă zone tocite pe materiale, nici scaune lăsate, nici „untură' pe marginile decorative ale schimbătorului de viteze. În prima parte a cursei, pedala de frână lasă impresia că nu produce vreun efect, dar în partea a doua frânarea devine incisivă. Nu ar trebui să fie așa, dar probabil că a avut loc o contaminare a sistemului hidraulic.

La examinarea pe elevator, apariția ruginei în zona pragurilor și nu numai acolo a fost o surpriză. Chiar și jantele din oțel sunt deja afectate și nu puțin. Acesta nu e un caz normal, probabil că mașina a fost parcată pe un spațiu care păstra umezeala. Dincolo de asta, ca și în cazul modelelor predecesoare, coroziunea este un punct slab al Astrei K, dar statisticile TÜV spun că într-o măsură mai mică.

Plângerile tipice legate de Astra nu sunt multe și nici neapărat grave. Printre ele se numără aburirea camerei frontale, nerecunoașterea semnelor de circulație sau nefuncționarea gestiunii automate a fazei lungi a farurilor. La temperaturi joase, și abureala de pe parbriz ia mai mult timp până la înlăturare, iar capacul de protecție a camerelor amplasate lângă oglinda retro interioară chiar împiedică uscarea mai rapidă a lentilelor lor.

Pe forumuri, lumea mai comentează că motorul turbo cu benzină de 1,4 l (125/150 CP) are întreruperi în accelerație pe la 2500 rpm (remedierea este de domeniul electronicii). Cât despre diesel, în cazul rulajelor ridicate, trebuie reținut că este preferabilă o schimbare preventivă a lanțului de distribuție.

Opel Astra K e spațios și oferă condiții de călătorie reprezentative pentru această clasă. Eventual, la preț redus.

 

Oarecare puncte slabe există la Astra K

Opel a inițiat o rechemare în service în februarie 2019. Era vorba despre variantele diesel dotate cu transmisie manuală care erau expuse la o scădere a performanțelor sistemului de frânare. În partea hidraulică a acestuia poate să intre aer pe la unele componente de etanșare, iar examinarea și înlocuirea acestora a fost făcută din partea casei. Valabil și pentru asistarea ambreiajului. Verificați dacă este și cazul mașinii pe care vreți să o cumpărați. Au fost și cazuri de distribuție cu lanț care s-au manifestat zgomotos la versiunile 1.6 CDTI – cazuri în care s-a dovedit a fi necesară înlocuirea întinzătorului și, eventual, a lanțului.

Defectarea navigației IntelliLink

Uneori, se rezolvă cu restartare (deconectați bateria). Altfel, Opel trebuie să ofere un soft nou.

Aburirea camerei frontale

Camera controlează farurile Matrix LED. Când e afișat mesajul „camera hidden', ventilați locașul în care este montată.

Amortizoare neetanșe

Nu e o problemă a lui Opel, ci a rulajului ridicat (acumulat în doi ani).

Coroziune

În zona din față, pragul nu e suficient de bine protejat contra impactului cu pietricelele aruncate de roată. De la locurile de impact se insinuează rugina.

 

Verdict

Astra K este o mașină clar mai bună în comparație cu fosta generație. V-am mai spus asta, însă cu referire la exemplarele noi. Am fost plăcut surprinși să vedem că și o Astra K având la bord aproape 160.000 km acumulați intensiv se mișcă într-adevăr bine. Exemplarele mai puțin rulate au prețuri mai mari, însă merită toată atenția.

    Bogdan says:

    Am constatat cu uimire ca desi noul model are upgrade-uri fata de generatia J, pe site-ul Euro Ncap modelul J are 95% survabilitate pentru ocupantii adulti si noua generatie K are 86% la aceeasi categorie. O diferenta inspaimantatoare as zice eu. N-a observat nimeni? Vezi site-ul oficial Euro Ncap… https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/astra/22038 https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/astra/11052

    Christian says:

    testele NCAP sunt in continua schimbare. Astra j a fost testat probabil in 2011 , dar de atunci testele au devenit mai dure. Astra k in 2016 sau pe acolo .

Adaugă un comentariu