SEAT Ibiza (6J/6P) de la 3.500 de euro

Cine ar fi crezut că sub caroseria acestei Ibiza verzi se ascunde un Lamborghini? Designerul Luc Donckerwolke a desenat supercarurile din SantAgata Bolognese înainte de a se muta în Spania, în 2005, pentru a deveni şef al departamentului de design al SEAT.

Pentru a patra generaţie a bestsellerului iberic, acesta a desenat o caroserie cu tăieturi îndrăzneţe, o parte frontală agresivă şi o parte din spate obraznică, foarte atractivă în special când este îmbrăcată în haine foarte viu colorate, aşa cum este şi maşina noastră de test. Spre deosebire însă de mult mai popularele modele „serioase din grupul Volkswagen, Polo şi Fabia, micul model spaniol nu numai că poartă pe drept cuvânt numele renumitei insule a petrecăreţilor din Baleare, ci chiar încearcă să fie sufletul petrecerii în trioul de modele mici ale Grupului Volkswagen.

Sub caroseria jucăuşă se ascunde platforma matură PQ25/A05 a grupului, care şi-a dovedit deja calităţile. Interiorul este plăcut de spaţios, cockpitul este ergonomic şi fără zgomote parazite. Mai puţin atrăgătoare sunt plasticele terne colorate în gri ale echipării de bază Reference.

Dacă despre calitatea generaţiei anterioare nu se pot spune multe lucruri bune, modelul care a fost introdus în 2008 şi revizuit succesiv în 2012 şi 2015 a crescut mult din acest punct de vedere şi cu greu pot fi găsite motive serioase pentru a-l critica. Şicul spaniol, cu versiunea sa practică de caroserie ST (break), i-a luat faţa chiar şi fratelui din Wolfsburg, disponibil exclusiv sub formă de hatchback. Iar în ceea ce priveşte nivelul de siguranţă, Ibiza nu trebuie să se ruşineze de fraţii mai populari din grup, dovedindu-şi calităţile prin obţinerea calificativului de cinci stele la testele
EuroNCAP.

Mult mai plăcut decât anemicul motor cu trei cilindri este cel cu patru cilindri de 1400 cmc, care se împacă mult mai bine cu cele peste 1.100 de kilograme ale lui SEAT Ibiza. Modelele cu vocaţie sportivă FR şi Cupra, care cu motoarele TSI cu puteri de până la 192 CP sunt la fel de puternice ca nişte tauri, asigură un comportament de rulare la nivelul unui GTI şi se potrivesc şi mai bine caracterului latin al acestui SEAT. Cu toate acestea, versiunile sportive catapultează Ibiza într-o cu totul altă galaxie a costurilor de întreţinere şi fac din modelele de vârf o adevărată pacoste financiară.

Verdict

Apariţia sa electrizantă şi tehnologia sa fiabilă care a făcut carieră pe modele din grup fac din Ibiza o alternativă interesantă în segmentul maşinilor rulate de clasă mic`. În plus, nivelul preţurior este ceva mai scăzut decât în cazul verilor VW Polo sau Skoda Fabia.

taguri
Adaugă un comentariu