Second-hand: Mazda 3 (model BL) de la 7.500 de euro – Elevul conștiincios

Un tip perfect, această Mazda3 – cel puțin la prima vedere. Dacă nu ar fi fost problemele cu rugina…

 

Concluzia testului de anduranță Auto bild: o prestigioasă notă 1  – cea mai mare notă pentru testele de anduranță. Chiar și în rapoartele TüV, nicio altă mașină din categoria 4-5 ani nu s-a clasat mai bine decât Mazda3 (model BL, comercializată între 2009 și 2013). Cu alte cuvinte, Mazda și-a făcut temele cu conștiinciozitate și a pus pe roți o mașină foarte sofisticată. Din păcate, bucuria tehnologiei fiabile nu durează foarte mult, pentru că protecția caroseriei (zona de sub podea și cavitățile) lasă mult de dorit (vezi în caseta de pe pagina din dreapta).

Cea mai mică motorizare pe benzină (105 CP, 145 Nm) are un cuplu destul de anemic. Dieselul 1.6 MZ-CD ( 115 CP, 270 Nm) stă mult mai bine din acest punct de vedere, fiind opțiunea recomandată pentru cei care parcurg distanțe mari, preponderent pe drumuri de viteză – autostrăzi și șosele interurbane.

Mazda3 strălucește în ceea ce privește ținuta de drum: direcția precisă și incisivă asigură o direcționare precisă în viraje, în timp ce timoneria cutiei de viteze, cu o cursă scurtă și mișcări exacte, ar putea face o figură frumoasă în orice mașină de competiție. La fel și trenul de rulare setat ferm. Nu e nicio îndoială, și la capitolul sportivitate, Mazda3 ar putea fi recompensată cu un 1. Dar nu trebuie să trecem cu vederea faptul că vârful de gamă MPS, doar cu tracțiune față, este depășit de puterea celor 260 CP ai motorului.

Modelul Mazda3 testat de noi, un 1.6 MZR High-Line oferit de un dealer de Honda din Horst (în apropiere de Hamburg), este ireproșabil, atât vizual, cât și tehnic. Din păcate, și acesta ascunde deja urme de rugină, în special pe muchiile din partea inferioară a caroseriei. Cu toate acestea, cel puțin cinci ani de acum înainte nu ar trebui să existe probleme la inspecțiile tehnice. Cei care doresc să păstreze vreme îndelungată acest elev model trebuie să-l dea la meditații – în acest caz protecția cavităților într-un atelier de tinichigerie.

 

 

Mazda 3 – Înainte de cumpărarea trebuie obligatoriu verificată de rugină pe elevator

Din păcate, Mazda a scăpat din vedere protecția anticorozivă în cazul Mazdei 3 (model BL, produsă între 2009 și 2013). Deja după numai trei-patru ani, rugina devine vizibilă nu numai pe punți și elementele trenului de rulare, ci chiar și pe elementele de rezistență ale caroseriei. Totuși, asta nu înseamnă automat respingerea la inspecțiile tehnice periodice, pentru că, la început, rugina are un caracter benign. Cu trecerea timpului, însă, asta se schimbă. Dacă vrei ca vopseaua caroseriei să reziste la fel de mult ca și mecanica robustă a mașinii, e nevoie de un tratament profesional pentru protejarea cavităților într-un atelier de tinichigerie sau vopsitorie.

 

Capota motorului

Rugină pe cârligul de asigurare a capotei? Multe mașini au așa ceva. Dar nu și la punctele de sudură pe capotă.

MAZ_3_TRU_047

Baia de ulei

Loviturile de pietre distrug stratul de protecție al băii de ulei. În timp, rugina poate penetra metalul dinspre exterior spre interior.

MAZ_3_TRU_043

Traversă

Rugina se instalează în spatele spoilerului, atacând metalul care nu se află la vedere.

MAZ_3_TRU_107

Marginile ascuțite

Majoritatea marginilor ascuțite de sub caroserie este atacată de rugină.

MAZ_3_TRU_111

Cavități

Examinarea endoscopică a cavităților în cadrul testului de anduranță Auto bild relevă o aplicare neuniformă a stratului protector anticoroziv.

MAZ_3_TRU_110

 

 

Verdict

Probleme tehnice la Mazda3? Niciuna, chiar și la rulaje mari. Compacta japoneză este una dintre cele mai fiabile mașini. Rugină? Din păcate, adesea chiar și după trei ani. Cumpărați o Mazda3 numai după o verificare a zonelor ascunse din partea inferioară a caroseriei.

Adaugă un comentariu