Skoda Superb 2.0 TDI – Se termină cu hayon mare

Sedanul de vârf al mărcii Skoda e pe piață de trei ani și are mare căutare pe piața de ocazie. Nu degeaba. Am testat un exemplar fabricat în 2016 cu 74.600 de km la bord. Prețul cerut pentru acesta: 17.480 de euro.

Vacanța mare înseamnă, de asemenea, stres: trebuie să îți faci bagajele în funcție de destinație și de preferințe, dar în cantități limitate. Eventual, îți vine să nu mai pleci de acasă. Acum, cei care au un al doilea copil se gândesc deja că au nevoie de un van. Ar mai fi și o altă idee: de ce nu un sedan de clasă mare de la Skoda? Nu e scump, e confortabil, are o amprentă dinamică mai rafinată decât a unui van, iar ambianța de mers și designul sunt deja de nivel protocolar.

A spus cineva Superb? Cea de-a treia generație a așa-numitului Passat cehesc a fost lansată în 2015 și volumul util al portbagajului său poate fi modulat între 625 și 1760 l – da, vorbim aici despre sedan, nu despre versiunea break, care este și mai încăpătoare.

Skoda este mai abordabilă financiar decât VW pentru că astfel e stabilit în strategia grupului. Poate că, urmărind cu atenție, se face observată la Superb o anume simplitate constructivă, dincolo de finisarea arătoasă, iar portierele sale se închid ceva mai zgomotos și sunetul în mers e un pic mai aspru decât al unui Passat.

Sesizând toate cele, nu poți decât să te minunezi ce diferențe subtile sunt implicit cultivate la nivel conceptual și la adăpostul avantajului de preț. În principiu, nu te va deranja nimic din cele menționate decât dacă treci de la un minut la altul dintr-un VW într-o Skoda. Pe de altă parte, să dai bani mai mulți pe o mașină – asta deranjează! Dincolo de toate, Skoda are o armonie conceptual-funcțională proprie bine pusă la punct, apreciată de mii și mii de clienți.

Tehnologie pusă la comun înseamnă și slăbiciuni comune – în acest caz, bineînțeles, cu mai-sus menționatul VW Passat. Așadar, nu vă așteptați la reporniri finuțe din partea sistemului start-stop sau la schimbări de trepte 100% cursive din partea cutiilor de viteze de tip DSG. În cazul asistării automate pentru faza lungă a farurilor, aceasta intervine cu întârziere, iar zgomotul de rulare și cel de vânt ajung să compună un fond relativ intens, pasibil de a deveni deranjant de-a lungul călătoriilor lungi.

Altfel, călătoriile lungi în condiții comode constituie tocmai argumentul forte al lui Superb. În spiritul acestora, menționăm că versiunile cu motorizări TDI au conformitate Euro 6 și exploatează excelent conținutul rezervorului de combustibil de 66 l, autonomia lor fiind de peste 1000 km. Cu alte cuvinte, plecând din Bavaria, poți să dai o tură de o zi prin nordul Italiei fără să pui motorină italienească.

 

Să lăsăm formalitățile – tehnic, avem aici un Passat mai mare

Cea de-a treia generație Skoda Superb are la bază aceeași platformă tehnică precum generația Passat B8. În funcție de motorizare, cutiile de viteze DSG pot avea ambreiaje umede sau uscate, însă asta nu spune mai nimic în legătură cu finețea schimbărilor de trepte sau cu fiabilitatea. Toate motorizările au conformitate Euro 6. Până în noiembrie 2017, epuratoarele de tip SCR au fost montate numai pe motorizările 2.0 TDI de 150 CP cu tracțiune integrală și pe cele de 190 CP. Atenție la riscul taxiurilor pensionate și al kilometrajelor date înapoi.

Baghete cromate

Prinderea ornamentelor mai cedează în mers, la depresiune aerodinamică. Se cere remedierea cu un adeziv serios.

Hayon electric

S-au văzut cazuri în care încuietoarea hayonului s-a dezis de semnalul telecomenzii.

Faruri

Etanșeitatea blocurilor optice nu este fără de păcat și te poți trezi cu abureală sau condens pe dinăuntrul lor.

Zgomot la vânt

La viteze mari, se intensifică șuieratul de-a lungul suprafețelor vitrate laterale.

Cutie de viteze DSG

Cursivitatea schimbărilor și repornirea comandată de start-stop lasă loc de mai bine în privința fineții.

Suspensie DCC

Vehiculele care au așa ceva sunt pasibile de a emite un zumzăit auzibil la partea din spate.

 

Verdict

Skoda Superb arată convențional, dar oferă o formă proprie de polivalență. Habitaclul este bine finisat și dotat, spațios și modulabil. Confortul, din toate punctele de vedere, este apreciabil. Nivelul calitativ al fabricației se reflectă și în fiabilitate.

    MCC says:

    Nu sunt de acord. Este o maşina adevărată. Nu se aud nici-un fel de “zumzăituri”. Articol “răutăcios”, la adresa Skoda superb. Mie nu mi s-a desprins nici-un element decorativ si nici nu s-a aburit vre-un far. Precizez că masina am cumparat-o de noua.

Adaugă un comentariu