Second-hand: Toyota Avensis T250

Toyota face masini bune, durabile. De exemplu, Avensis, unul dintre cele mai bune modele in raportul TÜV. Modelul japonez de clasa medie se tine bine la batranete si nici nu costa o avere.

Toata lumea a auzit de piticii de gradina. Acestia sunt mici, colorati si poarta caciuli rosii. Japonezii se pricep foarte bine la asa ceva. Si mai mult, acestia se pricep foarte bine la piticii defectelor. Este vorba de masini care se remarca in rapoartele TÜV prin numarul redus de defecte. Toyota Avensis este una dintre acestea. In raportul Auto Bild-TÜV pe 2013, aceasta se claseaza pe podium la categoriile modelelor de opt si noua ani. Nr.1 s-a clasat superstarul Porsche 911, cu o rata a defectelor de 8,8%, dar in ceafa acestuia sufla, cu o rata de 9,9%, gama Avensis, adesea folosita pe post de cal de povara. Cu cea de-a doua generatie (02.2003 – 01.2009), Avensis a reusit sa convinga prin calitatea buna, dar si prin dotarile de siguranta avansate. Competitorul lui Passat era, in 2003, primul model cu airbag de genunchi pentru sofer si noua airbaguri oferite standard. Incepand din 2004, sistemul ESP devenea standard pentru toate variantele de motorizare. Una dintre acestea trezea in mod special atentia publicului: 2.2 D-CAT/177 CP, lansat in 2005, era cel mai curat diesel din lume, convertizorul sau catalitic DeNOx fiind capabil sa filtreze oxizii de azot daunatori. In testul de anduranta Auto Bild au aparut insa si probleme. In timpul testului, Avensis a rulat la viteze mari pe autostrada pentru perioade lungi. In aceste conditii, sistemul de filtrare nu a avut timp suficient pentru regenerare, aceasta avand loc doar la viteze de sub 160 km/h si durand aproximativ 20 de minute. In aceste conditii, catalizatorul a functionat intotdeauna la limita, incercand regenerarea partiala pe perioade scurte. Rezultatul: fumul gros si becul-martor al motorului aprins la bord. La colmatarea filtrelor contribuie si numeroasele drumuri scurte, cand filtrul de particule nu se poate autocurata. Costisitorul sistem de filtrare a gazelor de esapament trebuie schimbat dupa aproximativ 150.000 km. Costul inlocuirii la Toyota: aproximativ 11.300 de lei. Pe piat­a libera, curatarea filtrului de particule costa aproximativ 500-700 de lei. La motorul pe benzina de 1,8 litri (1ZZ-FE) au fost probleme cu sistemul de ungere, care determinau uzura rapida si cresterea consumului de ulei pana la sfarsitul anului 2005 (pana la un litru la o mie de kilometri). Toyota a reactionat rezonabil prin i­nlocuirea gratuita a motoarelor cu probleme (chiulasa, arbore cotit, pistoane, bloc motor fara agregate). In 2012, Toyota a initiat doua rechemari pentru inlocuirea axului intermediar al directiei si, respectiv, a carligului de remorcare. Toate masinile afectate au fost reparate gratuit.

EXEMPLU CONCRET:

MASINA TESTATA e o Toyota Avensis Break 2.0 D-4D in echiparea superioara Sol. Japoneza de 10 ani are 118.000 km, un rulaj semnificativ mai mic decat cel normal pentru un diesel de clasa medie. Singura dotare optionala este vopseaua metalizata. Asta nu este o problema, pentru ca dotarea de baza este bogata: pe langa dotarile de siguranta exemplare (noua airbaguri, ESP, tetiere active, asistenta la franarea de urgenta), Avensis Sol straluceste, printre altele, prin climatizarea automata, sistemul audio si senzorul de ploaie. Clientul a cumparat aceasta masina de la reprezentanta in octombrie 2003, pentru 24.830 de euro. Un coleg de-al nostru a cumparat masina la mana a doua pentru 4.000 de euro.
PROBA CONDUCERII Pe hartie, Avensis sta foarte bine. Rulaj scazut, curea de distributie schimbata de curand, ITP valabil doi ani si un pret foarte bun. Cand ne apropiem de masina, aflam de ce: interiorul miroase urat si este murdar, tapiteria este patata, vopseaua este matuita si zgariata. Totusi, Toyota a fost bine intretinuta, din punct de vedere tehnic nu exista defectiuni.
PAREREA NOASTRA Rareori am intalnit o asa mare discrepanta intre aspectul exterior si starea tehnica a unei masini ca in cazul acestui Avensis. Potrivit catalogului Schwacke, masina valoreaza 6.000 de euro. Colegul nostru a facut, asadar, o afacere buna, dar trebuie sa mai investeasca bani in cosmetizare.

Asta nu ne-a placut
A doua generatie Toyota Avensis (modelul T25, februarie 2003 – ianuarie 2009) este fiabila si de incredere, dar motorizarile diesel fac ocazional probleme datorita infundarii supapelor sistemului de recirculare a gazelor si colmatarii catalizatorului si filtrului de particule. La modelele cu faruri xenon se poate forma ocazional condens in carcasa farurilor. Rezultatul: iluminare deficitara datorita corodarii oglinzii reflectoare si aburirii lentilelor. In acest caz, farurile trebuie inlocuite. Sunt afectate modelele produse inainte de septembrie 2007.
1. FARURI Umezeala patrunsa in far poate crea neplaceri. Un far aftermarket costa in jur de 400-500 de lei.
2. SUPAPA EGR Supapa sistemului de recirculare a gazelor se blocheaza si trebuie inlocuita. Costa 1.790 de lei aftermarket.
3. CONVERTOR CATALITIC La circulatia la rece si pe distante scurte, convertorul catalitic nu are timp sa se regenereze.
4. AMBREIAJ Se uzeaza rapid, adesea in mai putin de 100.000 km. Aftermarket costa circa 2.700 de lei cu volanta.

Verdict Avensis este solid si fiabil, raportul TÜV este concludent in acest sens. Trebuie insa sa fiti atenti la filtrul de particule al motorizarii diesel de 2,2 litri, altfel reparatiile pot fi costisitoare.

Adaugă un comentariu