Skoda Octavia Combi 1.6 TDI: Volum de inteligență

Pe piața second-hand, Skoda Octavia este o temă populară. Și complexă, în felul său. Am luat la plimbare un exemplar fabricat în 2016 cu 180.000 km la bord. Prețul cerut în Germania: 11.980 de euro.

Nu am mai avut de mult un demaraj așa de săltăreț cu o mașină de la rubrica second-hand. De-a lungul primilor metri parcurși, Octavia s-a comportat ca un cal sălbatic la rodeo. De vină aici este cutia de viteze de tip DSG care, după un rulaj considerabil, tinde să răspundă târziu și devine irascibilă în efectuarea trecerilor de la o treaptă la alta.

La mașina noastră, faptul devenise de-a dreptul manifest. Șocurile în regim automat și refuzul ocazional de schimbare sub comandă manuală sunt simptome tipice. Dar, pe măsură ce i-a crescut temperatura de funcționare, DQ200 (așa o cheamă pe respectiva cutie de viteze cu 7 trepte) s-a mai domolit cu smuciturile.

Uneori, chiar și sub pragul unui rulaj de 200.000 km poți avea parte de așa ceva. Recomandarea noastră asupra situației: evitați chiar și cutiile DSG care încă funcționează bine, deoarece ele se vor uza într-un orizont de timp nu prea îndelungat și vor necesita reparații costisitoare.

La fel de importantă este și stabilirea unor criterii pentru alegerea motorizării. Cea testată aici, adică 1.6 TDI, ar trebui să fie satisfăcătoare pentru un număr mare de doritori. Pe de altă parte, Octavia e genul de mașină care umblă mult cu bancheta din spate ocupată și portbagajul încărcat, motiv pentru care recomandăm mai puternicul motor 2.0 TDI de 150 CP.

Acesta are întotdeauna vigoare la depășiri și consumă puțin. Cine are de gând să folosească un cârlig de remorcare ar face bine să caute versiuni 4×4 Scout, care sunt capabile să tracteze până la două tone. Cât despre „dieselul mincinos' EA 189, el nu a intrat în dotarea Octaviei III.

Altă veste oarecum bună: oferta second-hand este mare, însă propulsoarele cu benzină nu sunt prea des întâlnite. Diversitatea nivelurilor de dotare disponibile este partea cu adevărat interesantă în cazul Octaviei. Nu vă entuziasmați în cazul unui sunroof panoramic, acestea având adesea probleme de etanșeitate.

Adevăratul talent al breakului Octavia se face sesizat în materie de spațiu interior și volum de încărcare mari. Unii vor considera că suspensia este mai tare decât ar fi fost de preferat, dar nimeni nu va blama stabilitatea riguroasă. Pentru cei mai sensibili la zdruncinături: Octavia a beneficiat și de opțiunea unei suspensii adaptive. Aceasta, pe de altă parte, nu se lega bine cu argumentul unui preț redus (foarte tentant, la Octavia), deci e greu de găsit la un exemplar second-hand.

 

În testul de anduranță AUTO BILD, Octavia a convins, dar nu a excelat

Concluzia redacției germane AUTO BILD despre Octavia la finalul testului de anduranță: „aproape la nivelul VW'. Propulsorul 2.0 TDI de 150 CP a făcut o bună impresie în privința performanțelor. Oarecare inconveniente au apărut din alte surse: calitatea asamblării, aspectul materialelor de finisare și eficiența insonorizării sunt criterii la care Skoda lasă loc de mai bine. Pe lângă introducerea suspensiei adaptive ca opțiune, faceliftul (2016) a mai adus câteva perfecționări: motoare diesel modernizate și electronică mai fiabilă. La mașina din testul de anduranță au necesitat înlocuire butonul de start și modulul cruise-control.

 

Plafon panoramic

După trei ani de la fabricație apa a început să se infiltreze. Partea mecanică de acționare nu e un exemplu de fiabilitate.

Urme de încărcare

Cei care au utilizat mașina nu au fost prea atenți la încărcarea obiectelor în portbagaj.

Faruri aburite

Dacă apare condens pe dinăuntru, acesta va dispărea repede după aprinderea farurilor. Fenomenul mătuirii geamurilor e rar.

Antecedente vizibile

Revopsire de mântuială în zona scutului din spate. Mașina a fost în leasing, cu întreținerea la zi, dar aici se vede o reparație ieftină.

 

Verdict

Preferabile sunt variantele simple, cu puține prilejuri de apariție a defectelor. Abordarea unor mașini preluate de la leasing, întreținute conform planului de service, e o idee bună. Calitățile practice și funcționale ale Octaviei aduc și mai multă satisfacție dacă nu sunt necesare vizite la service.

Adaugă un comentariu