VW Golf V GTI – Pentru cunoscători

Golf este modelul reprezentativ pentru o întreagă clasă de mașini, iar GTI este, de asemenea, unic printre cele mai sportive Golfuri. Înseamnă „Grand Tourisme Injection“ – o injecție de sportivitate pentru drumurile lungi. Cel puțin asta este a cincea generație a lui Golf GTI (2004-2008). Și chiar mai mult decât atât, pentru că la a cincea generație, VW a readus în atenție elemente de design ale modelului GTI original: grilă cu margini roșii, scaune cu stofă în carouri, faruri rotunde duble (chiar dacă sub un geam de protecție).

VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI Gebrauchtwagen

Mult mai important decât aceste elemente de design este, însă, potențialul care stă sub capotă. Chiar dacă al cincilea GTI cântărește aproape de două ori mai mult decât modelul original din 1976, are totuși 200 CP și performanțe duble. Motorul turbo de 2,0 litri este vivace și are un sunet gros, asigurând prestații solide, chiar dacă nu se simte la fel de incisiv pe cât te-ai aștepta de la un GTI modern.

Poate acesta este și motivul pentru care ediții speciale ca Edition 30 (2006) sau Pirelli-GTI (2007), cu 230 CP sunt atât de populare. Pentru mulți dintre cei care doresc mai multă putere, o soluție rapidă și ieftină este banalul chip tuning. Presiunea turbinei și puterea cresc, durata de viață a mașinii scade. Din cauză că, la mașinile cu chip tuning, turbina se rotește cu până la 300.000 rpm în loc de maximum 250.000 rpm la modelul de serie, durata de viață a acesteia este semnificativ mai scurtă.

VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI Gebrauchtwagen

Chiar și în cazul trenului de rulare este valabil: modelul de serie reușește un compromis ideal între performanțe și confortul unei suspensii utilizabile în traficul cotidian. Mașina noastră de test, furnizată de un dealer de mașini rulate din Hamburg, este în starea originală, dar nu complet lipsită de defecțiuni. Spre exemplu, burduful planetarei de pe partea stângă este ciupit. O bagatelă. Ceea ce nu se poate spune și despre preț: la 9.999 de euro, aceasta este cu 1.000 de euro peste cotația Schwacke.

Ce probleme pot apărea

În scrisorile de la cititori, cele mai multe plângeri în cazul lui Golf GTI (2004-2008) au avut ca subiect defecțiunile la motor și la cutia DSG. Motorul are o curea de distribuție, însă pompa de ulei și a doua axă cu came sunt antrenate prin lanț. Acesta se poate elonga sau întinzătorul se poate rupe. De asemenea, se poate defecta sistemul de reglare a fazei între cele două axe cu came. Axe cu came crăpate sau rupte au fost, de asemenea, semnalate. Recomandat la GTI: verificați trenul de rulare, roțile și motorul, să nu aibă componente modificate.

Senzorul de aer: dacă motorul funcționează neregulat  și se înregistrează pierderi de putere, senzorul volumetric de aer ar putea fi de vină.

VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI Gebrauchtwagen

Turbocompresor: pierderi de putere în timpul schimbării treptelor poate însemna o supapă de bypass defectă. Chip tuningul scurtează viața turbinei.

Frânele: și ambreiajul sunt adesea uzate – în funcție de stilul de condus și obiceiurile de întreținere ale proprietarilor anteriori.

Turbolader vom VW Golf 5 GTI Gebrauchtwagen

Burdufuri de planetare: Ca și la mașina testată, acestea pot fi deteriorate. Dacă articulația este intactă, înlocuirea burdufului nu ar trebui să fie scumpă.

Lanțul: de distribuție se poate alungi în timp, provocând zgomote deranjante din zona motorului. Un lanț nou costă aftermarket de la 250 de lei.

DSG: ambreiajul și mecatronica transmisiei DSG pot ceda în timp. Problemele la schimbarea treptelor sunt generate și de erori la citirea memoriei software.

VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI Gebrauchtwagen

Rugină: mașina de test avea pete superficiale de rugină în zona roții de rezervă și pe elementele trenului de rulare. Zonele inferioare ale aripilor față pot, de asemenea, rugini.

A treia lampă de frână: Înlocuirea necesită demontarea spoilerului, care este lipit. Reparația poate fi, astfel, destul de costisitoare.

Verdict:

Pentru un GTI există două stiluri de viață: fie devine foarte scump în timp, fie este modificat și își pierde valoarea. În cazul celei de-a cincea generații a lui GTI, se mai găsesc încă multe exemplare originale accesibile. Cumpărați acum, cât mai există.

Adaugă un comentariu

Articole similare