VW Tiguan de la 9.000 de euro

VW Tiguan, unul dintre cele mai populare SUV-uri compacte, se dovedește un hit și ca mașină rulată. Nu strică însă o verificare atentă.

Așa a fost mereu la VW. Decât să riște un eșec, a preferat să urmărească de pe margine dezvoltarea tânărului segment al SUV-urilor compacte, timp de cel puțin doi ani, înainte de a se hotărî să lanseze Tiguan, în 2007. Târziu, dar eficient: acesta este acum unul dintre cel mai bine vândute SUV-uri din segment, chiar și după opt ani de la intrarea în producție.

VW Tiguan

La testul de anduranță AUTO BILD cu VW Tiguan, colegul german Tomas Hirschberger nota, în 2010: „Tiguan nu este un Johnny Depp al scenei. Este rezonabil, nu îndrăzneț“. Această descriere se potrivește destul de bine cu caracterul modelului german. La urma urmei, acesta a făcut o figură frumoasă în testul de anduranță. După mai multe rezultate dezastruoase ale modelelor VW în anii anteriori, a fost un adevărat tur de forță. Doar câteva becuri arse și setea aproape nestăvilită a motorului 2.0 TSI în sarcină au stricat impresia generală.

VW Tiguan: costuri rezonabile, dar, la viteze mari, consumul de combustibil crește semnificativ

În ceea ce privește motorizările, Tiguan se dovedește solidar cu problemele tipice din concern. În special în cazul micului motor 1.4 TSI, care riscă distrugerea din cauza celebrei probleme a alungirii lanțului de distribuție. La modelele din primii ani au mai fost probleme cu crăparea galeriei de evacuare. Deranjante, dar nu grave, sunt încălzirea ineficientă și turbina cu funcționare neuniformă. În orice caz, un motor diesel se potrivește mai bine celor care fac mulți kilometri sau au în vedere tractarea unei remorci.

VW Tiguan

Interiorul seamănă puternic cu cel de la Golf Plus, doar că pe bancheta din spate este ceva mai puțin loc. Înfățișarea este oarecum banală în echiparea de bază condusă de noi, Trend & Fun, dar calitatea fabricației este la cote înalte. Aproximativ un sfert din mașinile Tiguan comercializate dispun doar de tracțiune față. Acesta nu este un dezavantaj, mai ales dacă rulați preponderent la câmpie. Cei care au în vedere și abordarea unor terenuri mai dificile ar trebui să se orienteze către echiparea următoare, Track & Field, care are un spoiler mai înalt și scut de protecție sub caroserie. Cei care visează la un Tiguan trebuie să dezvolte aptitudini de prădător. Cererea este mare, chilipirurile trec repede.

VW Tiguan: Ce nu ne-a plăcut

În principiu, VW Tiguan este o mașină solidă. Dar tot la fel, poate suferi de problemele tipice ale modelelor din grup: lanțul de distribuție care se alungește, filtrul de particule colmatat,  cutie DSG puțin fiabilă. Mașina noastră de test provine de la un dealer din Lüneburg, fiind un 1.4 TSI de 150 CP. Roțile de pe față sunt o idee prea zgomotoase, ar trebui înlocuite. În rest, mașina este o propunere onestă. Cum micul Tiguan are o sarcină de remorcare de până la 2.100 kg, motorizările diesel cu tracțiune integrală și cârlig de remorcare ar trebui verificate atent.

Lanțul de distribuție
Acesta se poate alungi la motoarele pe benzină. Dacă nu este corectată la timp, problema poate duce la distrugerea motorului.

Frâna de parcare
La anumite mașini rămâne blocată. Mașinile care au fost rechemate au un sticker pe roata de rezervă.

Sistemul de lumini
La sfârșitul lui 2013 a fost o rechemare. O siguranță putea paraliza întregul sistem de lumini.

Rugină
La modelul nostru din 2011 e doar în stare incipientă. Trebuie tratată, altfel va produce probleme în viitorul apropiat.

Amortizoare
Dacă burduful este scorojit ca în fotografie, pătrunde murdăria. Înlocuirea nu va întârzia mult.

Filtrul de particule
Afectează doar motorizările diesel. Mașinile rulate pe distanțe scurte au nevoie de regenerare.

VW Tiguan

Verdict
Echilibratul Tiguan este un partener de nădejde în trafic. În ciuda dimensiunilor compacte, poate tracta până la 2.100 de kilograme, poziția de conducere este înaltă, vizibilitatea este bună. Recomandarea noastră e motorizarea 2.0 TDI: e mai economică și mai fiabilă decât sensibilele unități TSI.

Adaugă un comentariu