Interviu Adi Teslovan: Fără curse pentru echipajul susținut de Borsec?

Am vorbit cu pilotul Adi Teslovan despre planurile sale pentru 2020 și cum a fost afectat de pandemie. Iată ce ne-a spus pilotul care face echipă cu navigatorul Vajk Imre Cseh.

Ce planuri aveai pentru sezonul 2020 din CNRD?

Planurile erau să participăm în Campionatul Național de Raliuri, iar fiica mea trebuia să debuteze în Campionatul Național de Time Attack. Eram deja pregătiți putem spune, atât eu, cât și fiica mea. Făcusem o sesiune de training împreună, chiar înainte să înceapă starea de urgență, la circuitul Transilvania Motor Ring de la Tg .Mureș și la Motorpark în Adâncata. Mai aveam planificate vreo două sesiuni de training pentru ea și una de teste pentru mine. Putem spune că noi nu eram la limită cu timpul rămas pentru pregătirea sezonului, aveam programat debutul Campionatului Național de Raliuri abia pe 1 mai la Odorheiu Secuiesc – Raliul Harghitei – etapă amânată ca și cea de la Arad.

Cum ți-ai petrecut timpul în starea de urgență?

Am încercat să îmi replanific și să regândesc toată abordarea pentru 2020. Din fericire pot să spun că am continuat să merg la jobul meu de zi cu zi, iar acest lucru m-a ajutat oarecum să îmi păstrez ritmul.

Intenționezi să participi la cursele care vor fi organizate în 2020 după încheierea stării de alertă?

Obligatoriu. Am obligații contractuale, asta fac în mod uzual, aștept cu nerăbdare să intrăm în ritm normal. Vreau să particip la opt etape, indiferent dacă sunt din Campionatul Național de Raliuri sau Viteză în Coastă, Time Attack sau Circuit.

Ce părere ai despre competițiile derulate în mediul virtual? Ai urmărit asemenea curse? Ai dori să participi?

M-am înscris în Campionatul Național Digital, dar am renunțat după prima etapă. Fenomenul e-racing a luat amploare, eu sunt de părere că mai mult din punct de vedere al comunicării, trebuie să recunoaștem că acesta este doar un instrument de promovare. Majoritatea ramurilor populare de motorsport au și varinta de e-racing, sunt tool-uri’ de comunicare. Imediat după instalarea restricțiilor am cumpărat cu colegul meu Horia Gheorghe două simulatoare. După două zile, Horia mă sună și îmi spune, nu mai suport, îl arunc pe geam, îl duc înapoi, că mă enervează rău. Am rămas eu să mă chinui cu jocul, am început să sun colegi care mai foloseau simulatoarele, să le cer părerea. Respect această ramură, dar nu pot să o numesc sport. Eu nu fac parte din povestea asta, e foarte dificil pentru cineva care a stat într-un automobil de competiție să se acomodeze cu e-racing-ul, însă nu spun că este imposibil. Dacă e să comparăm ceea ce facem noi versus e-racing, diferențele sunt imense, în lumea reală nu există re-start/quit pentru că se lasă cu urmări. Nu poți să compari statul în sufragerie cu aerul condiționat pornit, punga de chipsuri lângă, cu temperaturile imense din automobilul de curse, praf, viteză prin pădure cu copacii lângă tine.

Într-adevăr, simulatoarele se folosesc pentru a antrena sportivii, mai ales pentru circuit se pot testa strategii de atac, pit-stop, start, rezistență la stres, dar nu se compară cu situațiile reale când rulezi cu viteză, îți asumi cu totul o strategie, iar când spun cu totul, nu înseamnă că poate se varsă salsa de la chipsuri pe picioare, ci faptul că poate depinde toată munca ta de un sezon de ceea ce faci în fiecare secundă.

Cu ce te ocupi când nu ești la curse?

Când nu sunt la curse sunt manager într-o companie românească și în rest mă ocup de fetele mele, mai ales că una dintre ele este și ea pasionată de automobilism și lucrăm împreună pentru participarea ei în Campionatul Național de Time Attack. Facem o emisiune de motorsport împreună cu Roxana Ciuhulescu, Motorsport Extra, pentru platforma Sport Extra.

Cu ce rezultat de la un raliu din 2019 ești cel mai mândru? Transilvania Rally 2019 sau altă etapă?

Cred că victoria de la Harghita 2019 după ce înainte cu o etapă mașina a fost distrusă de incendiul de la Raliul Moldovei. A fost un moment extrem de dificil, peste care am trecut cu bine! Rezultatul a avut o încărcătură emoțională mare atât pentru noi, cât și pentru echipa tehnică. Ei au muncit enorm ca să putem lua startul la Raliul Harghitei.

Câte lucruri s-au schimbat la curse de la debutul tău, din 2002, până în sezonul 2020?

Lucrurile au evoluat mult, atât sportul, cât și partea de logistică. Vitezele pe probe au crescut enorm, pregătirea fiecărei etape este extrem de laborioasă. Mașinile sunt ceva extraordinar, atât tehnic, cât și vizual.

Îți este dor de anumite momente sau senzații de la începuturile tale în raliuri sau ești mai fericit acum?

Era o perioadă să îi spunem mai romantică’ atunci, nu prea înțelegeam prea multe lucruri.

Ce mașină conduci când nu ești pe probe?

Mașina companiei la care lucrez, un VW Passat și acasă un Audi A6 Avant, sunt un fan înrăit al breakurilor.

Care a fost cea mai utilă învățătură din experiența ta din motorsport?

Tot ceea ce înveți în motorsport este util. Organizare, planificare, strategie, reacție, munca în echipă sunt doar câteva dintre abilitățile pe care le dezvolți practicând acest sport.

Am observat că ți-ai înscris fiica în campionatul național de auto slalom. Dorești să o aduci și pe ea în CNR?

Fata cea mare, în vârstă de 13 ani, a început să cocheteze cu ideea de a practica acest sport în urmă cu doi ani. Suntem la început de drum, ea are planificată pentru acest an participarea în două Campionate Naționale, Time Attack și Slalom Paralel, precum și la câteva etape de Superslalom, competiție câștigată de ea anul trecut la clasa Juniori 1. Suntem la început de drum, nu știu care va fi direcția, dar o voi susține, indiferent de decizia ei.

Adaugă un comentariu