3 Aprilie, ziua motorului cu ardere internă Daimler-Maybach

La data de 3 aprilie a fost patentat motorul cu ardere internă construit de Gottlieb Daimler și Wilhelm Maybach, primul de acest fel utilizat cu succes pentru propulsarea unui vehicul.

Gottlieb Daimler și Wilhelm Maybach au început să lucreze la proiectul unui motor cu ardere internă de tip Otto în prima parte a anilor 1880. Interiorul unui hambar aflat în spatele casei lui Daimler, la Cannstatt, le-a fost deajuns în acest scop.

Era vorba despre un cilindru orizontal, având răcire cu aer, supapă de evacuare acționată cu camă și aprindere cu tub încins. Agregatul furniza 0,5 CP la 600 rpm, cântărea aproximativ 50 kg și avea o înălțime de 76 cm.

Motorul a fost patentat pe 3 aprilie 1885. În noiembrie, a fost montat pe vehiculul numit Reitwagen – astfel s-a născut primul vehicul propulsat de un motor cu ardere internă, o motocicletă, mai exact. Aceasta era dotată cu roți laterale ajutătoare, pentru stabilizare.

A rămas consemnat că Paul Daimler (fiul de 17 ani al lui Gottlieb) s-a deplasat cu motocicleta Reitwagen pe malul râului Neckar, de la Cannstatt la Untertürkheim, acoperind distanța de 3 km cu viteza de 12 km/h. Pentru că tubul încins al aprinderii se afla sub șa, aceasta a luat foc în cursul acelei călătorii. Astfel, a avut loc atât prima plimbare cu motocicleta din lume, cât și prima defecțiune tehnică a unei motociclete.

Din fericire, nu s-a ajuns și la primul deces al unui motociclist, acest eveniment trist având loc ceva mai târziu, dar greu de găsit în cărțile de istorie. În 1886, perfecționarea motocicletei a fost lăsată deoparte, cei doi trecând la tema unui vehicul cu patru roți.

Adaugă un comentariu